Tytuł pozycji:
Tradycja rewii kabaretowych w kulturze popularnej. Między kinem a burleską.
W pracy ukazana została tradycja rewii kabaretowych w aspekcie społecznym.Opisane zostały zespoły Girls, które stanowiły nierozłączną część rewii. Wyjaśniono różnicęmiędzy rewią a tańcem estradowym. Rozprawa ukazuje przenikanie zjawiska, jakim byłarewia do kin i tworzenie się musicali teatralnych i filmowych, odnosząc się przy tym dowodewilu, extravaganzy, burleski i komedii muzycznej. Filmy przytoczone w pracy to HalloSzpicbródka, czyli ostatni występ króla kasiarzy, Lata dwudzieste…lata trzydzieste, MoulinRouge i Burlesque. Przykłady mają za zadanie ukazać inspirację plastyczną, a takżemuzyczno-taneczną stronę rewii. Dodatkowo film Burlesqua i postać Dity Von Teeseprzedstawiają dzisiejsze mini rewie, jako formy zawierające w sobie taniec burleskowy.
ABSTRACTThis paper was portrayed tradition of cabaret revues in social aspect. There are two Girlsgroups described, they constituted integral part of the revues. The bachelor thesis explains thedifference between revues and platform dance. It also shows revue’s penetration to cinemaand the process of making up theater and cinema musicals, with reference to vaudeville,extravaganzy, burlesque and musical comedy. Films quoted in this bachelor thesis HalloSzpicbródka, czyli ostatni występ króla kasiarzy, Lata dwudzieste…lata trzydzieste, MoulinRouge and Burlesque. Examples show mainly art and music-dance inspirations of revue side.Additionally, the film Burlesque and Dita Von Tesse form show contemporary mini revues,as forms containing the burlesque dance.