Tytuł pozycji:
Private labels available on the market – analysis of selected segments – pasta
The aim of this study is to depict the potential of private labels available on sales networks in the Polish market. At the beginning, the author analyses the history and typology of private labels in Poland and in the world. Then, the comparison between positioning, image and private labels strategies is presented. Shopping decisions made by a consumer as well as smart shopping are the subject to an in-depth analysis. Pasta is the selected segment of private labels. The main point taken into consideration is the consumers’ awareness as far as the private labels of a given sales networks are concerned. An important question posed in the study is how advertising influences consumers’ purchase decisions of a private label product. The appearance of a product’s package and its characteristic features, such as quality, price and other advantages of buying a private label product are also analysed.
Celem tej pracy jest ukazanie potencjału marek własnych dostępnych w sieciach handlowych na rynku polskim. Na wstępie autor analizuje historię i typologię marek własnych w Polsce i na świecie, następnie porównuje pozycjonowanie, wizerunek i strategie marek własnych. Dogłębnej analizie zostały poddane decyzje zakupowe konsumenta oraz smart shopping. Wybrany segment marek własnych- makaron. Podstawowe pytanie, jakie przyświeca podjętym tu rozważaniom, odnosi się do znajomości marek własnych konkretnych sieci handlowych wśród konsumentów. Ważnym pytaniem postawionym w pracy był wpływ reklamy na zakup danej marki produktu. Pod analizę poddano również wygląd opakowania produktu oraz jego cechy specyficzne jak na przykład jakość, cena oraz korzyści z zakupu produktu marki własnej.