Tytuł pozycji:
Aktywizacja kulturalno-oświatowa seniorów na przykładzie Miejskiego Dziennego Domu Pomocy Społecznej w Krakowie (2010-2014)
Celem pracy jest określenie, czy Miejski Dzienny Dom Pomocy Społecznej w Krakowie jest instytucją spełniającą podstawowe założenia geragogiki, zajmującej się kształceniem seniorów. Praca zawiera ogólną charakterystykę starości oraz opis czterech płaszczyzn edukacyjnych geragogiki. Poruszona została tematyka pomocy społecznej w Polsce, której instytucją jest MDDPS. Przedstawiona została historia, działalność i struktura organizacyjna MDDPS. W pracy wykorzystano metody badania piśmiennictwa oraz obserwacji i obserwacji uczestniczącej. Poprzez opisanie różnych form pracy z seniorami autorka stara się ukazać ich edukacyjny charakter, a także dokonać ich klasyfikacji geragogicznej. W konkluzji stwierdzono, że działalność MDDPS w sferze edukacyjnej - choć nie jest najważniejszym aspektem działalności instytucji - funkcjonuje i rozwija się sprawnie i powinno się ją wspierać.
The main aim of this article is to answer a question if MDDPS i Cracow fulfill the basic fundations of gerontological education. Article contain a simple definition of seniors and description of four dimensions of gerontological education. Author explain also what is the MDDPS in Cracow. Article include descriptions of few methods of cultural and educational activasion used in MDDPS. Author tries to prove an actual interest in them from seniors attending MDDPS' meetings.