Tytuł pozycji:
Using marketing tools in the promotion of sport event, on the example of FIVB Volleyball Mens World Championships POLAND 2014
Tematem niniejszej pracy jest analiza jednego z najważniejszych przedsięwzięć sportowych w historii Polski, jaką były FIVB Mistrzostwa Świata w piłce siatkowej mężczyzn POLSKA 2014. Za jej tezę uznaje się stwierdzenie, iż odpowiednio skonstruowana strategia promocji wydarzenia sportowego, skierowana do różnych grup interesariuszy oraz odpowiednio dopasowana do ich oczekiwań, pozwala nie tylko rozpowszechnić wiedzę na jego temat, ale również wywołać potrzebę współuczestnictwa w nim u szerokiej grupy potencjalnych odbiorców komunikacji marketingowej. Główną metodą badawczą, użytą w celu powstania pracy, było przeprowadzenie wywiadów częściowo standaryzowanych z Katarzyną Bizukojć, Koordynatorem Spraw Międzynarodowych Polskiego Związku Piłki Siatkowej oraz Wojciechem Chayką, Dyrektorem Wykonawczym FIVB Mistrzostw Świata w piłce siatkowej mężczyzn POLSKA 2014, przeprowadzonych w siedzibie Polskiego Związku Piłki Siatkowej w Warszawie. Praca podzielona została na cztery części. Pierwsza z nich zawiera teoretyczne opis zjawiska widowiska sportowego oraz jego definicję, w oparciu o literaturę z zakresu zarządzania w sporcie. Część druga prezentuje zarówno ideę Mistrzostw Świata w Polsce, jak i główne składniki organizacyjno-infrastrukturalne wydarzenia. Rozdział trzeci poświęcony jest zagadnieniu Mundialu od strony stricte marketingowej i wraz z rozdziałem drugim oparty został na wynikach rozmowy z przedstawicielami organizatorów, jak i na zgromadzonych materiałach. Część czwarta prezentuje dane związane z oceną skuteczności działań marketingowych Mistrzostw Świata w Polsce. Oprócz wywiadów, celem stworzenia pracy posłużono się zarówno literaturą fachową, jak i materiałami stworzonymi na potrzeby Mistrzostw Świata, ale również licznymi stronami internetowymi, które – w związku z faktem, iż opisywane wydarzenie miało miejsce stosunkowo niedawno – było w przypadku wielu zagadnień jedynym i najpełniejszym źródłem informacji.
The topic of this Master’s Thesis is the analysis of one of the most important sport project in Polish history: FIVB Volleyball Mens World Championships POLAND 2014. The argument of this Master’s Thesis is that property constructed way of sport event promotion, which is also directed and well-matched to different groups of the stakeholders and thiers expectations, allows to spread the knowledge about the event, but also create a need of taking part in it among the wide group of marketing communiaction audience. The main research metod was making the partly standardized interviews with Ms. Katarzyna Bizukojć, Coordinator of International Affairs in Polish Volleyball Federation and Mr. Wojciech Czayka, Executive Director of FIVB Volleyball Mens World Championships POLAND 2014, which were made in the seat of Polish Volleyball Federation in Warsaw. This Master’s Thesis is divided into four parts. First of them includes theoretical description of the phenomenon of sport event and its definition, based on sport management literature. Second part presents the idea of FIVB Volleyball Mens World Championships in Poland, but also the main organizational and infrastructural parts of the event. The third part is dedicated to the Mundial’s issue from the marketing side, and – as well as the second part – it is based on the interviews and collected materials. The last part presents some datas, which are connected with rating of efficiency of marketing actions connected with World Championships in Poland. Apart from the interviews, during creation of this Master’s Thesis also directional literature, FIVB Mens World Championships POLAND 2014 materials and numerous websites were used. Multiplicity of the websites due to the fact, that analyzed event have held relatively recently from this Thesis creation, namely the Internet was the most comprehensive source of information in some cases.