Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

WPŁYW INTERNETOWYCH NARZĘDZI DO KOMUNIKACJI NA ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI MÓWIENIA W JĘZYKU ANGIELSKIM U UCZNIÓW GIMNAZJUM

Tytuł:
WPŁYW INTERNETOWYCH NARZĘDZI DO KOMUNIKACJI NA ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI MÓWIENIA W JĘZYKU ANGIELSKIM U UCZNIÓW GIMNAZJUM
THE IMPACT OF COMPUTER MEDIATED COMMUNICATION TOOLS ON TEACHING SPEAKING TO JUNIOR SECONDARY SCHOOL STUDENTS
Autorzy:
Szklarczyk, Barbara
Słowa kluczowe:
CMC tools, teaching speaking, lower secondary school, communication strategies, VoiceThread, FLSA, Foreign Language Speaking Anxiety, reticence
Narzędzia CMC, nauczanie mówienia, gimnazjum, strategie komunikacyjne, VoiceThread,obawy przed mówieniem w obcym języku
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca miała na celu zbadanie wpływu VoiceThread, internetowego narzędzia do komunikacji, na rozwijanie sprawności mówienia u polskich uczniów gimnazjum. Głównym celem pracy było sprawdzenie jak używanie internetowych narzędzi w nauczaniu języka angielskiego wpływa na płynność mówienia i pewność siebie uczniów. Ponadto, badanie miało na celu pomoc uczniom w przezwyciężeniu lęku przed mówieniem w języku angielskim dzięki wykorzystaniu narzędzia internetowego VoiceThread oraz zaznajomieniu uczniów ze strategiami radzenia sobie w trudnej sytuacji komunikacyjnej.Narzędziami badawczymi w niniejszej pracy były kryteria ewaluacji pracy uczniów dla nauczyciela dzięki którym każde wystąpienie ucznia uzyskało wynik punktowy oraz dwie ankiety przeprowadzone przed oraz po treningu mówienia dotyczące płynności językowej uczniów jak i pewności siebie podczas opisu obrazka i odpowiedzi w języku angielskim na pytania dotyczące jego tematu, a także ich opinie względem wykorzystania angielskich narzędzi internetowych w uczeniu się języka angielskiego. Ankiety dostarczyły danych zarówno jakościowych jak i ilościowych.Analiza danych wykazała, iż trening mówienia bazujący na użyciu internetowego narzędzia komunikacyjnego VoiceThread wpłynął pozytywnie na rozwijanie zdolności uczniów opisywania obrazka i odpowiedzi na pytania dotyczące jego tematu. Wyniki ankiet przeprowadzonych po treningu mówienia wykazały że uczniowie zaobserwowali wzrost swojej pewności siebie i płynności mówienia w języku angielskim. Dzięki kryteriom dla nauczyciela dotyczących ewaluacji pracy uczniów można stwierdzić że uzyskali oni większą liczbę punktów za ostatni opis obrazka i odpowiedzi na pytania z nim związane co świadczy o zrobionych postępach. Uczniowie docenili liczne zalety używania internetowych narzędzi komunikacyjnych wpływających na łatwość uczenia się. Uczniowie ocenili lekcje z wykorzystaniem technologii jako poszerzające horyzonty i interesujące. Pomimo, że niektórzy uczniowie zgłosili problemy z używaniem internetowego narzędzia VoiceThread i określili zadanie jako wymagające, docenili indywidualizację zadania jaką oferuje możliwość interakcji z kolegami z klasy i nielimitowane miejsce na ich kreatywność. Mimo, iż większość uczniów zdeklarowała, że chciałaby kontynuować uczenie się za pomocą internetowych narzędzi komunikacyjnych, część uczniów przyznała, że preferuje tradycyjny sposób uczenia się.

The present research investigated the impact of VoiceThread (a CMC tool) on foreign language learners’ speaking skills. The learners were junior secondary school students. The main aim of the study was to investigate how the use of the CMC tool influences the students’ perceptions of their speaking fluency and self-confidence. Another aim of the research was to help the students reduce the level of the foreign language speaking anxiety with the application of a speaking training based on the use of VoiceThread and introducing communication strategies.The research tools used in the study were the criteria for a picture description evaluation, the questionnaire concerning students’ perceptions of their speaking abilities regarding their fluency and confidence while describing a picture and answering follow-up questions and the questionnaire concerning students’ perceptions of CMC tools administered in two versions: before and after the training. The research tools were designed to provide both qualitative and quantitative data. The analysis gave evidence that the speaking training with the use of VoiceThread positively influenced the students’ speaking skills regarding describing a picture and answering follow-up questions. The results showed that the students perceived themselves as more confident and fluent English speakers after the training. The data gathered from the criteria for a picture description evaluation indicated that the students improved their speaking skills in the view of their teacher. The students provided numerous advantages for using CMC tools contributing to more enjoyable and interesting learning. The students themselves noticed their progress and found the lessons based on the use of VoiceThread as to be involving and to broaden their horizons. Notwithstanding the fact that some of the students claimed they had some troubles with operating the VoiceThread tool and perceived the task as demanding, they appreciated the individualisation of the task, the possibility of interacting with peers and unlimited space for their creativity. Even though the majority of students agreed they would like to take part in more similar tasks, some of the students admitted they still prefer learning with the use of books.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies