Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A modern artist as an element of pop-culture. The functioning of the music market in Poland

Tytuł:
A modern artist as an element of pop-culture. The functioning of the music market in Poland
Współczesny artysta jako produkt pop-kultury, czyli jak funkcjonuje rynek muzyczny w Polsce
Autorzy:
Wyrembak, Szymon
Słowa kluczowe:
utowarowienie, artysta, rynek muzyczny, komercjalizacja, profesjonalizacja, autorytet, talent-show, media
commodification, artist, music industry, commercialization, professionalisation, authority, talent-show, media
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy dyplomowej jest ukazanie pozycji artysty na współczesnym rynku muzycznym. Praca ta opiera się ona na założeniu, że rynek muzyczny, na którego funkcjonowanie wpływa dziś wiele procesów powoduje, że artysta-muzyk staje się produktem rynku. Wśród opisywanych procesów znajdują się takie zjawiska jak komercjalizacja, profesjonalizacja czy kreowanie marki. Celem pracy jest także wskazanie na najistotniejszych aktorów na rynku muzycznym oraz ich roli. Mowa tu więc o koncernach fonograficznych, mediach, producentach muzycznych, które to podmioty wspólnie pracują na sukces wykonawców na polu muzyki popularnej, ograniczając w dużym stopniu autonomię artystów-muzyków. Praca porusza także wątek definiowania takich pojęć jak artysta, autorytet, muzyk czy celebryta oraz zależności między nimi, w oparciu o wywiady z polskimi muzykami. Jedną z bardzo ważnych tez pracy jest stwierdzenie, że bardzo znamiennym dla współczesnego rynku muzycznego jest fenomen programów typu talent-show, które są w pewien sposób kumulacją wszystkich procesów rządzących rynkiem muzycznym. Praca obrazuje także rolę odbiorców muzyki i fakt, iż jako konsumenci stanowią oni element, który w bardzo dużym stopniu wywiera wpływ na funkcjonowanie innych bohaterów rynku muzycznego.

The aim of this thesis is to show the position of and artist on the modern music market. The text focuses on the assumption that the music market which functioning is determined by many proccesses makes artrist a product of the market. There are the descriptions of such proccessess as commercialization, proffessialisation and brand creation. The target ot the thesis is also to point the most important actors on the music market and their role. It says about record companies, media, music producers which are working together on performers' success, limiting by that their autonomy. The text also applies to the definitions of artist, authotiry, musician or celebrity and shows the relationships between them based on interviews with Polish musicians. Very important assumption of this thesis is that talent-show is a phenomenon which describes modern music industry and shows its specifics. The thesis also shows the exceptional positions of the consumers and their ability to influence on the music market.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies