Tytuł pozycji:
Centra handlowe w literaturze. Porównanie z wybranymi galeriami handlowymi z Polski i świata.
- Tytuł:
-
Centra handlowe w literaturze. Porównanie z wybranymi galeriami handlowymi z Polski i świata.
Shopping malls in literature. A comparison between Polish and foreign malls.
- Autorzy:
-
Majsterek, Wojciech
- Słowa kluczowe:
-
shopping malls, shopping centers, consumption, consumer, consumer society, social change factors, migration, globalization, gentrification
galerie handlowe, centra handlowe, konsumpcja, konsument, społeczeństwo konsumpcyjne, gentryfikacja, czynniki zmiany społecznej, migracja, globalizacja,
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A Masters thesis, created during the course of the „Social change factors: consumption – migration – globalization” seminar. The thesis is a comparison between the way that shopping malls are being described in the modern scientific literature and the way they function in todays world, based on empirical data gathered on both Polish and foreign malls. The data compiled on the Polish malls has been restricted to describe the eight most important shopping malls in Kraków, that have later on been compared with the biggest and most renown malls worldwide. The main theoretical concepts used for the thesis were the definitions of consumption, a consumer and the consumer society. Those concepts, along with all the neccessary definitions, have been described in the first chapter of the thesis. The second chapter contains the empirical data analysis. The third chapter contains the conclusions that arise from the comparison between the shopping malls description in literature and the empirical data.
Praca magisterska, pisana w ramach seminarium „Czynniki zmiany społecznej: konsumpcja-migracje-globalizacja”, dotycząca porównania obrazu galerii handlowych przedstawianego w literaturze, z danymi empirycznymi dotyczącymi funkcjonowania galerii handlowych w Polsce oraz na świecie. W opisie centrów handlowych skupiono się na ośmiu najważniejszych obiektach w Krakowie, oraz zestawieniu ich z największymi i najważniejszymi galeriami ze świata. Celem analizy danych empirycznych, było stworzenie obrazu rzeczywistych galerii handlowych, które funkcjonują zarówno w Polsce jak i na świecie. Pozwoliło to na porównanie wyglądu, oferty i sposobów funkcjonowania współczesnych centrów handlowych, z przedstawieniem obiektów tego typu w literaturze oraz w teoriach nauk społecznych. Głównymi zagadnieniami teoretycznymi, zawartymi w pracy, są pojęcia konsumpcji, konsumenta, jak i społeczeństwa konsumpcyjnego. Zagadnienia te, razem z podstawowymi pojęciami takimi jak sama galeria handlowa, zostały opisane i zdefiniowane na podstawie zgromadzonej literatury w rozdziale pierwszym. Rozdział drugi zawiera analizę zgromadzonych danych empirycznych, pozwalającą na stworzenie obrazu funkcjonowania, wyglądu i oferty współczesnych galerii handlowych. W rozdziale trzecim dokonane zostało właściwe porównanie obrazu galerii handlowych w literaturze z ich wizerunkiem stworzonym na podstawie danych empirycznych.