Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Penalny populizm a media

Tytuł:
Penalny populizm a media
Penal populism and the media
Autorzy:
Szafrańska, Michalina
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Słowa kluczowe:
przestępczość
mediatization of politics
panika moralna
mediatyzacja polityki
moral panic
penal populism
penalny populizm
media
crime
Język:
polski
Prawa:
Dozwolony użytek utworów chronionych
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/21252  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Książka
Pierwsza w Polsce monografia poświęcona problematyce populizmu penalnego. Opisuje przejawy coraz silniejszego uwikłania polityki kryminalnej w grę polityczną. Proponuje zarazem spojrzenie na populizm penalny jako efekt uboczny sprzężenia zwrotnego pomiędzy systemem politycznym i medialnym. W dobie postępującej mediatyzacji polityki oraz zacierania się granic między informacją a rozrywką populizm penalny stał się poręcznym narzędziem marketingu politycznego. Rezultatem jego wykorzystania są dziesiątki wątpliwej jakości zmian w prawie karnym podejmowanych w odpowiedzi na sztucznie wykreowane zagrożenia. Ze względu na interdyscyplinarny charakter publikacja może zainteresować zarówno prawników, jak i przedstawicieli nauk społecznych. Wykorzystując dorobek nauk penalnych, socjologii prawa, nauki o komunikowaniu i politologii, autorka poddaje jakościowej analizie empirycznej problem tworzenia prawa karnego dla doraźnych politycznych korzyści. Śledząc przebieg dwóch nagłośnionych medialnie inicjatyw ustawodawczych przez pryzmat wypowiedzi polityków i dziennikarzy, demaskuje ich oportunizm i bezrefleksyjność oraz ukazuje samonapędzający się mechanizm potęgowania strachu i represji.

The first Polish monograph on penal populism. It considers penal populism as a result of symbiotic relation between politics and the media, and presents strong entanglement of criminal policy in political games. Mediatization of politics and the spread of infotainment across the news media make a very handy political marketing tool out of penal populism. Consequently, numerous unreasonable changes in criminal law are adopted on the pretext of fabricated threats. The book will be of interest to criminologists and sociologists of law, but also other social science researchers (e.g. media experts, political scientists). It contains a thorough analysis of two Polish cases in which a legislative initiative has been instrumentally used for political purposes with significant media support. The book not only unmasks politicians’ and journalists’ opportunism and ignorance, but also reveals a vicious circle of increasing fear and repression.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies