Tytuł pozycji:
The causes of business bankruptcy based on selected travel agencies
Przedmiotem pracy jest tematyka upadłości przedsiębiorstw, jej charakterystyka oraz analiza podmiotów gospodarczych należących do tej bazy. Celem niniejszej pracy jest ukazanie najważniejszych przyczyn prowadzących do bankructwa na podstawie charakterystyki wybranych biur turystycznych. W odniesieniu do których, postawiono hipotezę, że główną przyczyną ogłoszenia upadłości przedsiębiorstw turystycznych jest ich niewłaściwe zarządzanie. Metodą badawczą, zastosowaną w pracy była analiza porównawcza upadłych już przedsiębiorstw turystycznych działających w Polsce w latach 2005 – 2012. W wyniku przeprowadzonych badań własnych stwierdzono, że niezależnie od sukcesów biura podróży zagrożenia pojawiające się na rynku turystycznym, napływające z zewnątrz jak i wewnątrz, są nieuniknione. We wszystkich omówionych przypadkach zawiodła czujność przedsiębiorców, co spowodowane było niewłaściwym zarządzaniem firmą. Skutkuje to wzrostem braku zaufania potencjalnych klientów wobec biur turystycznych, co z kolei przekłada się na niższe zyski, a w konsekwencji upadek biura.
The subject of the thesis is the theme of bankruptcy of enterprises, characteristics and analysis of business entities belonging to the database. The aim of this thesis is to present the most important causes leading to bankruptcy based on the characteristics of selected travel agencies. For which, it has been hypothesized that the main reason for the bankruptcy of tourism enterprises is their mismanagement. Research method used in the study was a comparative analysis already fallen tourism enterprises operating in Poland in the years 2005 - 2012. As a result of its own research found that regardless of the success of travel threats appear on the tourist market, coming from the outside and inside are inevitable. In all cases discussed vigilance failed entrepreneurs, which was caused by the improper management of the company. This results in an increase in the lack of confidence of potential customers to the tourist offices, which in turn translates into lower profits and consequently the fall of agency.