Tytuł pozycji:
Reklama informacji
The subject of the master thesis "Information Advertisement" is information as a commodity, which is subject to promotional and marketing treatment. The aim of the study is to present a set of factors and criteria determining the validity of treating information as a product. Using the methods of analysis and criticism of literature and quantitative methodology it has been proved that the way of advertising information is the feature, which can be measurable and comparable. The paper discusses concepts such as information, advertisement and information society. The empirical material was collected using a questionnaire survey websites. The study showed that infobrokering companies engaged in selling information does not invest in its advertising. The result of the work is to draw attention to the problem of advertising information in infobrokering companies.
Przedmiotem pracy magisterskiej „Reklama informacji” jest informacja potraktowana jako towar, który podlega zabiegom marketingowym i promocyjnym. Celem pracy jest próba odpowiedzi na pytanie czy informacja potrzebuje reklamy?. Za pomocą metody analizy i krytyki piśmiennictwa oraz metodologii ilościowej wykazano, że sposób reklamowania informacji jest rzeczą porównywalną. W pracy zdefiniowano takie pojęcia, jak: informacja, reklama i społeczeństwo informacyjne. Badaniu poddano polskie firmy infobrokerskie posiadające wpis do Krajowego Rejestru Sądowego lub widniejących w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Materiał badawczy stanowiły strony internetowe polskich firm inforbrokerskich, do analizy, których posłużył schemat porównawczy stron www. Przeprowadzone badania własne wykazały, że polskie firmy infobrokerskie, zajmujące się sprzedażą informacji nie inwestują w jej reklamę.