Tytuł pozycji:
Interpersonal communication in international corporations – based on the example of The Coca-Cola Company
This paper aims to describe the process of interpersonal communication on the example of one of the largest multinational corporations in the world - The Coca-Cola Company. The work consists of four chapters. In the first chapter was presented specifications of international corporations and different ways of managing it. The second chapter characterizes communication in a general sense, but also describes two types of communication: verbal and non-verbal. The third chapter focuses on a combination of the first and second chapters. There is analyzed the communication process on the example of various international corporations in the world. In turn, the fourth chapter describes the The Coca - Cola Company - its structure, history, and the current process and methods of internal communication.
Niniejsza praca ma na celu opisanie procesu komunikacji interpersonalnej na przykładzie jednej z największych korporacji międzynarodowych na świecie – The Coca-Cola Company. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale przedstawiona została specyfikacja korporacji międzynarodowych i różne sposoby jej zarządzania. Drugi rozdział charakteryzuje komunikację w ogólnym rozumieniu, ale też opisuje dwa rodzaje komunikacji: werbalną i niewerbalną. Trzeci rozdział skupia sie na połączeniu rozdziałów pierwszego i drugiego. Zostaje w nim przeanalizowany proces komunikacji na przykładzie różnych korporacji na świecie. Z kolei czwarty rozdział opisuje The Coca-Cola Company – jej strukturę, historię, obecny proces i sposoby wewnętrznej komunikacji.