Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Library and non-library reading activities conducted with the use of electronic communication

Tytuł:
Library and non-library reading activities conducted with the use of electronic communication
Biblioteczne i pozabiblioteczne akcje czytelnicze prowadzone z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej
Autorzy:
Czyż, Kinga
Słowa kluczowe:
akcja czytelnicza, biblioteka, czytelnictwo, komunikacja elektroniczna, media społecznościowe
electronic communication, library, readership, reading activities, social media
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym problemem badawczym podejmowanym w niniejszej pracy magisterskiej jest wpływ bibliotecznych akcji czytelniczych i okołoksiążkowych oraz pozabibliotecznych akcji czytelniczych przeprowadzanych przy użyciu komunikacji elektronicznej na poziom czytelnictwa Polaków oraz określenie, które z wymienionych akcji przynoszą najlepsze efekty. Przedstawienie tych zagadnień zostało poprzedzone ukazaniem bieżącego poziomuczytelnictwa w Polsce oraz analizą sytuacji na rynku wydawniczym. Przedstawiono także typologię wymienionych rodzajów akcji oraz ich charakterystykę na wybranych przykładach. Rozdział badawczy został poświęcony na studium przypadku: akcji „Przeczytam 52 książki w 2015 roku”. Wykorzystano metody badawcze: jakościowe - porównawczą, obserwacyjną, case study, indywidualny wywiad pogłębiony, analizę i krytykę piśmiennictwa oraz metodę ilościową: ankieta CAWI. Wyniki przeprowadzonych badań i analiz pozwoliły wywnioskować, iż wszystkie wyżej wymienione rodzaje akcji mają pozytywny wpływ na poziom czytelnictwa w Polsce, lecz za najbardziej fektywne uznać należy pozabiblioteczne akcje czytelnicze.

The main problem of the research undertaken in this thesis is how library reading activities and other library activities, not directly associated with reading, affect the level of readership of Poles in contrast to non-library reading activities. Both types of those activities are carried out using electronic communication. Presentation of these issues was preceded by the appearance of the current level of readership in Poland and analysis of the situation in the publishing market. A typology of these types of activities and their characteristics exampleshas been presented. Research chapter has been devoted to a case study of the selected activity: "Przeczytam 52 książki w 2015 roku". Used research methods: qualitative - comparative, observational, case study, individual depth interviews, analysis and criticism of literature and the method of quantification: CAWI survey. The results of the research and analysis allowed to conclude that all the above mentioned types of actions have a positive impact on the level of readership in Poland, but for the most effective regarded belong non-library readingactivities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies