Tytuł pozycji:
IDEA SPRAWIEDLIWEGO HANDLU JAKO PRZESŁANKA PRZY ZAKUPIE DÓBR PRZEZ POLSKICH I FRANCUSKICH STUDENTÓW
The aim of this thesis is to indicate the specifics of decision-making process of young adult consumers, provide information on Fair Trade movement and show its role in the purchasing decisions of young adult consumers. A survey conducted among students from two countries: France and Poland showed that French students are more aware of Fair Trade movement and more likely to buy goods certified than students in Poland. Respondents in both countries are aware of the importance and impact of their decisions on the improvement of working conditions and living standards, and increase in the producer's salary.
Celem poniższej pracy jest pokazanie specyfiki procesu podejmowania decyzji przez młodych dorosłych konsumentów oraz przedstawienie informacji na temat ruchu Sprawiedliwego Handlu i jego roli w decyzjach zakupowych młodych dorosłych konsumentów. Badania ankietowe zrealizowane wśród studentów z dwóch krajów: Francji i Polski pokazały, że francuscy studenci są w większym stopniu świadomi istnienia inicjatywy Sprawiedliwego Handlu i znacznie częściej kupują towary certyfikowane niż studenci w Polsce. Respondenci obu krajów są świadomi znaczenia i wpływu ich decyzji na poprawę warunków pracy i poziomu życia oraz zwiększenia wynagrodzenia producentów.