Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Woodstock Festival as an Event Representing the Hippie Counterculture.

Tytuł:
Woodstock Festival as an Event Representing the Hippie Counterculture.
Festiwal Woodstock jako wydarzenie reprezentujące hipisowską kontrkulturę.
Autorzy:
Bednarski, Sebastian
Słowa kluczowe:
Woodstock, festival, hippies, counterculture, 1960, music
Woodstock, festiwal, hipisi, kontrkultura, 1960, muzyka
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The theme of this dissertation is Woodstock Festival which was held in Bethel, New York, USA, between 15th and 18th of August 1969. During the festival played many then popular musicians. In the event participated about half a million young Americans. Most of participants identify themselves with the counterculture of the 1960s and with the hippie movement. This is why Woodstock Festival can be seen as a representative event for hippies and, as it turned out later, it was an apogee for the whole movement. The aim of this dissertation is to write down the history of Woodstock from the beginning of preparations to the end of the festival. The last chapter describes events connected with Woodstock which were held in the following years, because the festival had gone down in history and was commemorated many times. In most cases it was impossible to recapture a specific character of the original festival, because events which happened in the 1960s had a crucial impact on the uniqueness of Woodstock Festival. Woodstock was especially under the influence of the hippie movement. The aim of the author is to prove this dependency and to show Woodstock as an event defining Americans growing in the 1960s.

Tematem pracy jest festiwal Woodstock, który miał miejsce w Bethel w stanie Nowy Jork w Stanach Zjednoczonych między 15 a 18 sierpnia 1969 r. W czasie festiwalu zagrało kilkudziesięciu ówcześnie popularnych muzyków, zaś udział wzięło około pół miliona młodych Amerykanów. Większość przyjezdnych identyfikowało się z kontrkulturą lat 1960. i z ruchem hipisowskim. Spowodowało to, iż festiwal Woodstock można uznać jako reprezentatywny dla hipisów, a jak się później okazało, był to punkt kulminacyjny dla całego ruchu. Celem tej pracy jest opisanie historii festiwalu od momentu pojawienia się pomysłu zorganizowania tego wydarzenia, do oficjalnego zakończenia Woodstocku. Ostatni rozdział pracy dotyczy wydarzeń związanych z Woodstockiem, mających miejsce w późniejszych latach, ponieważ festiwal ten wyraźnie zapisał się w historii i wielokrotnie został upamiętniony. W większości tych przypadków nie udało się jednak odtworzyć charakteru oryginalnego wydarzenia. Powodem niepowodzeń było to, iż na wyjątkowość Woodstocku kluczowy wpływ miały wydarzenia z lat 1960., a przede wszystkim ruch hipisowski. Celem autora jest udowodnienie tej zależności oraz ukazanie Woodstocku jako wydarzenia definiującego Amerykanów dorastających w latach 1960.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies