Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Koncerty Isabelli Leonardy ze zbioru "Motetti a una, due e tre voci con violini e senza" (1687)

Tytuł:
Koncerty Isabelli Leonardy ze zbioru "Motetti a una, due e tre voci con violini e senza" (1687)
The Isabella Leonardas Concertos from "Motetti a una, due e tre voci con violini e senza" (1687)
Autorzy:
Hebda, Barbara
Słowa kluczowe:
koncert kościelny, muzyka kościelna, Isabella Leonarda, transkrypcja, analiza
small-scale conerto, church music, Isabella Leonarda, transcription, analysis
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem pracy magisterskiej jest transkrypcja oraz analiza koncertów małogłosowych ze zbioru "Motetti a una, due e tre voci con violini e senza (1687)" autorstwa siostry zakonnej Isabelli Leonardy.Pierwsza część pracy zawiera omówienie tekstów kompozycji oraz ich analizę, która skupia się wokół problematyki faktury. Obejmuje ona kwestie: obsady kompozycji, kształtowania linii melodycznej, technik kompozytorskich oraz korelacji elementów kompozycji w ramach cząstek. Następnie omówiona została forma i zagadnienia z nią związane - ogólne prawidłowości jej kształtowania i kryteria decydujące o podziale kompozycji na cząstki i odcinki wewnątrz cząstek oraz stosunku do budowy tekstu słownego, jak również ukształtowania formalnego. Kolejny rozdział odnosi się do związków słowno - muzycznych (odzwierciedlenia cech prozodycznych tekstu i muzycznej ekspresji słowa). Podsumowanie zaś zawiera wnioski z analizy oraz określenie miejsca zbioru w kontekście dziejów małogłosowego koncertu kościelnego. Druga część pracy zawiera transkrypcję 12 kompozycji, komentarz rewizyjny oraz teksty wraz z tłumaczeniami.

The subject of the thesis is the transcription and analysis of a small-scale conertos from "Motetti a una, due e tre voci con violini e senza (1687)" by a nun Isabella Leonarda.The first part provides an overview of the composition of texts and their analysis, which focuses on the problems of the texture. It covers issues: the cast composition, the shaping of the melodic line, composition techniques and correlation of composition elements within the sections. Then discussed the form and issues related to it - the overall accuracy of its shape and the criteria for the division of the composition into particles and sections. The next section refers to musica poetica: musical-rhetorical figures (reflect the prosodic features of the text and musical expression words). Summary contains the conclusions of the analysis and the designation set in the context of the history of the small-scale concertos. The second part of the thesis includes the transcription of 12 concertos, critical notes and texts with translations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies