Tytuł pozycji:
The specificity of marketing treatments Polish fashion designers in the years 2010-2015
The intent of this study is to explain the issue of marketing in the fashion industry. The theme of the dissertation is focused around the presentation of the specifics of the most popular marketing treatments of Polish fashion designers in the years 2010-2015. The thesis presents theoretical issues relating to both the marketing, advertising and public relations activities in the field of public relations, as well as the phenomenon of fashion, luxury brands marketing and the crime of counterfeit as the determinant of the status of the brand. Then the question of the identity and brand image and also matter of branding. All theoretical considerations are based on literature from the analyzed field. The thesis displays the description of each marketing treatments of Polish fashion designers that contribute to increase the turnover of the undertaking and preserve the brand image in the consumers awareness. The conclusions concern the specifics of marketing activities in the fashion industry, which use the possibilities of virtual reality and the prospects for the development of fashion trends in Poland. Discussion of the specifics of marketing activities allowed to show the unique nature of fashion industry, dependencies that affect the reception of the brand and its image and the efforts that are intended to increase brand recognition and sales. The thesis answers the question what was the nature of the most popular marketing activities of Polish fashion designers in the years 2010-2015.
Praca omawia zagadnienie marketingu w branży zajmującej się modą. Przedmiotem pracy jest zaprezentowanie specyfiki najpopularniejszych zabiegów marketingowych polskich projektantów mody w latach 2010-2015. Przedstawiono zagadnienia teoretyczne dotyczące zarówno samego marketingu, reklamy oraz działań z zakresu public relations, jak i zjawiska mody, marketingu marek luksusowych oraz przestępstwa podróbek jako wyznacznika statusu marki. Omówiono zagadnienie tożsamości i wizerunku marki, a także brandingu. Całość rozważań teoretycznych powstała w oparciu o fachową literaturę z omawianego zakresu. Dokonano opisu poszczególnych zabiegów marketingowych polskich projektantów mody, które mają przyczynić się do zwiększenia obrotu przedsiębiorstwa oraz utrwalenia wizerunku marki w świadomości konsumentów. Wnioski dotyczyły specyfiki działań marketingowych w branży fashion, które wykorzystują możliwości rzeczywistości wirtualnej oraz perspektyw rozwoju trendów modowych w Polsce.Omówienie specyfiki działań marketingowych pozwoliło na ukazanie swoistego charakteru branży zajmującej się modą, zależności, które wpływają na odbiór marki i jej wizerunku oraz zabiegów, które mają na celu zwiększenie rozpoznawalności marki i wzrost sprzedaży. Praca odpowiada na pytanie jaki charakter miały najpopularniejsze działania marketingowe polskich projektantów mody w latach 2010-2015.