Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Social media as an environment of a cluster based business development.

Tytuł:
Social media as an environment of a cluster based business development.
Media społecznościowe jako środowisko rozwoju działalności biznesowej opartej na rozwiązaniach klastrowych.
Autorzy:
Zuba, Magdalena
Słowa kluczowe:
cluster – social media – virtual enterprise – YouTube
klaster – social media – przedsiębiorstwo wirtualne – YouTube
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca opisuje nowy model przedsiębiorstwa opartego na inicjatywie klastrowej, którego środowiskiem rozwoju są social media. Przedmiotem niniejszej pracy jest zdefiniowanie, czy bycie członkiem klastra wpływa w istotny sposób na osiągnięcie sukcesu w social mediach oraz jakie inne czynniki mają wpływ na rozwój wirtualnego przedsiębiorstwa. Natomiast celem, była próba zbudowania powielalnego scenariusza sukcesu, który zastosowany w odpowiednich warunkach gwarantowałby uzyskanie zysku z prowadzonej działalności. W pracy przeprowadzono analizę środowiska social mediów, scharakteryzowano klastry, zbadano przedsiębiorstwo klastrowe, którego rynkiem był YouTube oraz przeprowadzono badanie statystyczne na ponad 1 000 kanałów. Wyniki badań jasno wskazują na istotną rolę klastrów w osiąganiu trwałego sukcesu, jednakże jego skala jest ograniczona. Dodatkowymi elementami, które zapewniają przewagę konkurencyjną okazały się osobowość twórcy, ilość subskrybentów oraz tematyka kanału. Jak wynika z przeprowadzonych badań bycie członkiem klastra pomaga w osiągnięciu sukcesu, jednak go nie warunkuje.

This paper describes a new business model based on a cluster initiative, which development environment are social media. Main subject is to define, if being a member of the cluster makes a significant difference in achieving success in social media and what other factors influence the development of the virtual enterprise. Whats more, the goal is to build repeatable success scenario that used under appropriate conditions would guarantee a profit. YouTube based clusters and cluster initiatives are closely examined and statistical analysis is conducted on more than 1 000 channels. The test result clearly indicate the importance of clusters in achieving sustainable success, but its scale is limited. Additional elements that provide a competitive advantage proved to be: the personality of the creator, the number of subscribers and the channel theme. As is clear from the research, being a member of a cluster helps in achieving success, but it is not a precondition.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies