Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie wydawnictwami polskiej prasy specjalistycznej poświęconej sztuce współczesnej i najnowszej w warunkach cyfryzacji i konwergencji mediów. Studia przypadku

Tytuł:
Zarządzanie wydawnictwami polskiej prasy specjalistycznej poświęconej sztuce współczesnej i najnowszej w warunkach cyfryzacji i konwergencji mediów. Studia przypadku
Management of Polish specialized press publishing houses dedicated to modern and contemporary art in terms of digitization and convergence of the media. Case studies
Autorzy:
Baca, Agnieszka
Słowa kluczowe:
prasa, prasa specjalistyczna, czasopisma, fragmentaryzacja, cyfryzacja, konwergencja, kryzys gospodarczy, nowe media, sztuka współczesna i najnowsza, rynek sztuki
press, specialized magazines, journals, fragmentation, digitization, convergence, financial crisis, new media, modern and contemporary art, art market
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem badań niniejszej pracy magisterskiej jest specyfika i ewolucja polskiej prasy specjalistycznej poświęconej sztuce współczesnej i najnowszej oraz rynkowi sztuki. Celem pracy jest analiza zmian zarządzania wydawnictwami poświęconymi sztuce w zmiennym środowisku cyfryzacji, konwergencji i fragmentacji. Analiza dotyczy wpływu tych zewnętrznych czynników na strategie głównych podmiotów wydających prasę poświęconą sztuce. W pierwszej części pracy przedstawione zostały informacje obrazujące ewolucję polskiego rynku prasowego po 1989 roku oraz czynniki zewnętrzne i wewnętrzne, które kształtowały ten rynek. Rozdział drugi obrazuje globalną i rodzimą sytuację rynku sztuki, specyfikę produktu i prasy poświęconej sztuce oraz siły rynkowe oddziałujące na rynek czasopism branżowych. Trzeci rozdział zawiera analizę strategii wydawnictw konkretnych czasopism, zarówno tych powstałych przed 2008 rokiem, jak i tych, które powstały po kryzysie gospodarczym w wyniku pogłębiającej się fragmentaryzacji rynku prasy i czasopism. Studia przypadków oparte są na analizie procesu zarządzania, strategii produktu, otoczenia organizacji, wpływu cyfryzacji, konwergencji i fragmentaryzacji na funkcjonowanie wybranych tytułów.

The subject of this thesis were the characteristics and evolution of Polish specialized press dedicated to modern and contemporary art and to the art market. The purpose of the study was to analyze the changes in management of the art press publishing houses in the ever-changing milieu of digitization, convergence and fragmentation. This analysis concerned the influence of the external factors on the strategies of the main companies publishing the art magazines. In first part of the study, a short history of the evolution of Polish press market after 1989 was described, as well as the external and internal factors that shaped that market. The second chapter concerned the global and local condition of the modern and contemporary art market, product characteristics and market forces affecting the market of specialized press. The third chapter contains the analysis of the strategies of specific magazines' publishers, including the ones created before 2008 as well as those created after the financial crisis of that year, as a result of the progressing fragmentation of the press and magazines market. Case studies are based on the analysis of the management process, product strategy, business environment and the impact of digitization, convergence and fragmentation on the functioning of selected magazines

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies