Tytuł pozycji:
Rola informacji zwrotnej w komunikacji wewnętrznej w organizacji
The goal of this thesis was to identify the role of the feedback in internal communication. Feedback was analyzed by the author as essential tool of the communication process, also different methods of the feedback were described together with its meaning for effective and qualitative work. Performed empirical researches in two companies showed that feedback is important tool in managing employees and first of all in their motivation and in coordination of their work. Using feedback manager should help the employees to understand that their work and opinion are valuable for the company.
Niniejsza praca miała na celu ustalenie roli informacji zwrotnej (feedbacku) w komunikacji wewnętrznej. Została dokonana analiza informacji zwrotnej jako niezbędnego elementu komunikacji, opisane metody feedbacku i jego znaczenie dla efektywnej i jakościowej pracy. Przeprowadzone badania empiryczne w dwóch przedsiębiorstwach pokazały, że feedback jest ważnym narzędziem zarządzania pracownikami i przede wszystkim ich motywacji i koordynowania ich pracy. Za pomocą feedbacku menadżer powinien pomóc pracownikowi uświadomić, że jego praca i jego opinia są dla firmy wartościowe.