Tytuł pozycji:
The role of marketing of non-public educational institiutes
Praca jest próbą usystematyzowania wiedzy z zakresu marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem marketingu niepublicznych placówek oświatowych. Analizowane są w niej podstawowe teorie i pojęcia z tej dziedziny, zwłaszcza z zakresu marketingu usług. Badania miały na celu wykazanie najskuteczniejszych form reklamy niepublicznych placówek oświatowych. Analizą objęto dwie grupy badawcze: rodziców, których dzieci uczęszczają do niepublicznych żłobków i przedszkoli, oraz młodzież uczęszczającą do niepublicznych gimnazjów. Wyniki analizy badań kwestionariuszowych pozwoliły stwierdzić, że dla każdej z grup badawczych, najbardziej przekonującym czynnikiem podczas wyboru placówki były rekomendacje znajomych.
The purpose of the following thesis is to provide the overview on marketing with special reference to educational institutes. It includes analysis of basic theories and terms in this field with particular focus on service marketing.The conducted survey was aimed at assessing the most effective ways of advertising non-public educational institutes. The survey covered two study groups: parents whose children attended non-public nurseries or kindergartens as well as youth attending non-public junior high schools. The results allow for the conclusion that, for each study group, the most decisive factor when choosing the educational institute, was recommendation of friends.