Tytuł pozycji:
Życie na wizji, czyli człowiek w reality show
- Tytuł:
-
Życie na wizji, czyli człowiek w reality show
Life on the air – human in a reality show
- Autorzy:
-
Mamak, Jagoda
- Słowa kluczowe:
-
reality show, telewizja, media, popkultura, psychologia ewolucyjna, społeczeństwo, interakcjonizm symboliczny
reality show, television, media, popculture, evolutionary psychology, society, symbolic interactionism
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Życie na wizji, czyli człowiek w reality show to praca, w której podjęty zostaje problem motywów, które skłaniają ludzi do udziału w tego typu programach telewizyjnych. Od rozważań dotyczących korzyści finansowych, poprzez motyw poszukiwania szczęścia w miłości, aż po rozważania o tożsamości współczesnego człowieka i przemianach społeczeństwa. Ważny element pracy stanowi również refleksja nad ewolucyjnym podłożem fabuły zawartej w reality show oraz nad mechanizmami ewolucyjnymi stanowiącymi jej podstawę.
Life on the air – human in a reality show is a dissertation about the reasons why people take part in this kind of television show. It includes deliberating about financial gain, searching for a true love, seeking the identity of contemporary human and social transition. The important part is the reflection about evolutionary base of plot and evolutionary mechanisms in reality shows.