Tytuł pozycji:
The usage of games and amusement in a group process
Zdecydowałam się na temat Stosowanie gier i zabaw w procesie grupowym. Swoją pracę licencjacką rozpoczęłam od wyjaśnienia terminu grupa. Zauważyłam, że jest on różnie rozumiany zależnie od kontekstu, sytuacji lub ilości osób. Co więcej sprawdziłam jak jest wyjaśniany przez naukowców i ich definicje zawarłam w pierwszym rozdziale. W swojej pracy postanowiłam scharakteryzować takie zagadnienia jak właściwości grupy, rozmiary, normy, cele. Dodatkowo przybliżyłam dziesięć najbardziej popularnych ról, które są obecne podczas pracy z grupąW kolejnej części pracy podjęłam się wyjaśnienie tego, czym jest proces grupowy oraz przedstawiłam dwa różne modele tego procesu. Jeden autorstwa Bruca Tucmana i Mary Jensen, natomiast drugi autorstwa Cohena. Wykazałam podobieństwa i różnice w obu modelach. Dodatkowo przedstawiłam 35 zabaw i gier, które można wykorzystać podczas pracy z grupą. Podzieliłam zabawy i gry odpowiednio do każdej z faz procesu grupowego.
I decided on the topic The usage of games and amusement in a group process. I started my undergraduate work from the explanation of a group term. I noticed that it is differently understood depending on the context, situation or number of people. Furthermore, I checked how it is explained by scientists and their definitions what I included in the first chapter. In my work I have decided to characterize such issues as group properties, sizes, norms, goals. In addition, I have brought together ten most popular roles which occur during working with a group.In the next part of the thesis I made an explanation of what a group process is and I presented two different models of this process. One is by Bruce Tucman and Mary Jensen, while the other is by Cohen. I showed the similarities and differences in both models. In addition, I have introduced 35 games and plays people can use during working with a group. I divided plays and games respectively into each of the stages of the group process.