Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uwarunkowania i efekty innowacji pedagogicznych w szkołach podstawowych

Tytuł:
Uwarunkowania i efekty innowacji pedagogicznych w szkołach podstawowych
The conditionality and effects of pedagogical innovations in educational institutions
Autorzy:
Dudzik, Aleksandra
Słowa kluczowe:
INNOVATIONS - EDUCATIONAL INSTITUTIONS – EFFECTS - CONDITIONALITY
INNOWACJE – PLACÓWKI OŚWIATOWE – EFEKTY – UWARUNKOWANIA
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this study was to investigate the real effects of pedagogical innovations and the determinants that influence the process of their formation. A detailed analysis of the effects of innovation on specific stakeholders - students, parents, innovator, class teach-er and the benefits of the program for the school itself has been conducted. The subject of concern was also the factors influencing and supporting the process of creating the effects of pedagogical innovations. The first chapter of the paper presents the theoretical foundations of management. The variety of concept definitions was indicated and its features were charac-terized. The next chapter contains an analysis of management in the public sector. The con-cept of management in education is described in the end of this chapter. The third chapter contains an overview of innovation theory, both in the business sector, the public sector and in the public school environment. The fourth chapter presents the methodology of the study: the characteristics of the school studied and the analyzed innovation program and the description of research methods and techniques used. The fifth chapter contains the results of research describing the issue of conditioning and effects of pedagogical innova-tions. Section six evaluates the research and presents a theoretical model showing the synthe-sis of the collected research material. In addition, recommendations for directors and teachers interested in implementing pedagogical innovations were included in this section of the paper.

Celem niniejszej pracy dyplomowej było poznanie rzeczywistych efektów innowacji pedagogicznych oraz uwarunkowań, które wpływają na proces ich powstawania. Dokonano szczegółowej analizy efektów innowacji w odniesieniu do konkretnych interesariuszy – uczniów, rodziców, autora innowacji, wychowawcy klasy oraz korzyści wynikających z pro-wadzenia programu dla samej szkoły. Przedmiotem zainteresowań były także czynniki wa-runkujące i wspierające proces powstawania efektów innowacji pedagogicznej. W pierwszym rozdziale pracy przedstawiono podstawy teoretyczne zarządzania ogólnego. Wskazano na różnorodność definicji pojęcia oraz scharakteryzowano jego funkcje. Kolejny rozdział za-wiera analizę zarządzania w sektorze publicznym, w którym funkcjonuje badana jednostka. W związku z czym, w dalszej części rozdziału przedstawiono pojęcie zarządzania w edukacji. Trzeci rozdział zawiera zestawienie teorii na temat innowacji, zarówno w sektorze biznesowym, publicznym, jak i w środowisku szkół publicznych. W czwartym rozdziale przedstawiono metodykę badań: charakterystykę badanej szkoły i analizowanego programu innowacyjnego oraz opis zastosowanych metod i technik badawczych. Piąty rozdział zawiera wyniki badań opisujących zagadnienie uwarunkowań i efektów innowacji pedagogicznych. W roz-dziale szóstym dokonano oceny uzyskanych badań oraz zaproponowano model teoretyczny ukazujący syntezę zebranego materiału badawczego. Ponadto, w tej części pracy zmieszczono rekomendacje dla dyrektorów i nauczycieli zainteresowanych wdrożeniem innowacji pedagogicznej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies