Tytuł pozycji:
The importance of fairy tales in a childs development. The context of the educational and therapeutic
- Tytuł:
-
The importance of fairy tales in a childs development. The context of the educational and therapeutic
Znaczenie bajek w rozwoju dziecka. Kontekst edukacyjny i terapeutyczny
- Autorzy:
-
Cichosz, Anita
- Słowa kluczowe:
-
fairy tale, development, child, education, therapy, family
bajka, biblioterapia, rozwój, dziecko, edukacja, terapia, rodzina
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Bajki są gatunkiem bardzo bliskim dzieciom. Towarzyszą im od dzieciństwa przenosząc w magiczny świat pełen życiowych wskazówek. Niniejsza praca skupia się wokół oddziaływania literatury na rozwój dziecka, głównie edukacyjnego i terapeutycznego. Głównym celem jest opis i analiza znaczenia utworów baśniowych w procesie rozwojowym dziecka. Problem badawczy skupia się wokół pytania: Jakie jest znaczenie bajek w rozwoju dziecka w kontekście edukacji i terapii? Warto uzmysłowić czytelnikom, jak pozornie niegroźne lęki pojawiające w życiu jednostki mogą prowadzić do poważnych konsekwencji rozwojowych. Rozdział pierwszy składa się z trzech części, które dotyczą świata dziecka w świetle literatury przedmiotu. Kolejny rozdział charakteryzuje zjawisko literackich oddziaływań edukacyjnych na jednostkę. Opisane zostały wartości moralne, estetyczne i poznawcze baśni. Trzeci rozdział przedstawia terapeutyczne oddziaływanie literatury. Skupia się on wokół zjawiska lęków, które stanowią blokadę dla rozwijającej się jednostki. Natomiast w rozdziale czwartym omówione zostały przykłady bajek terapeutycznych podzielonych na bajki relaksacyjne, psychoterapeutyczne oraz psychoedukacyjne.
Fairy tales are a species very close to children. They are accompanied by since childhood by moving in a magical world full of life. This work focuses on the impact of literature on the development of the child, mainly educational and therapeutic. The main objective is the description and analysis of the importance of the child's developmental process of fairytale works. The problem research focuses on questions: what is the meaning of fairy tales in the development of the child in the context of education and therapy? It is worth to remind ourselves how seemingly benign fears that appear in life may lead to serious consequences. Chapter one consists of three parts that apply to the world of the child in the light of the literature. The next chapter is characterized by the phenomenon of literary education impacts per unit. Describes the moral values, aesthetic and cognitive fairy tales. The third chapter presents the therapeutic impact of literature. It focuses around the phenomenon of fears, which are a lock for the developing unit. However, in the fourth chapter discussed examples of Fables, fairy tales, divided into therapeutic psychotherapeutic and with psychologists.