Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The evolution of transfering the press to the Internet. Online lifestyle magazines – case studies

Tytuł:
The evolution of transfering the press to the Internet. Online lifestyle magazines – case studies
Ewolucja przenoszenia prasy do Internetu. Czasopisma lifestyle w sieci - studia przypadku
Autorzy:
Kastelik, Karolina
Słowa kluczowe:
CONVERGENCE – INTERNET – LIFESTYLE – NEW MEDIA – PRESS
INTERNET – KONWERGENCJA – LIFESTYLE – NOWE MEDIA – PRASA
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This work is focused on issues of evolutionary changes in the media environment, and in particular the transfer of the press to the Internet. Theory from the first and second chapter showed the most important factors of these changes: convergence, digitalization and globalization. This work also outlined the image of consumer of contemporary media in the hypermedia world. Focusing on the press media segment has allowed to show the general trend in use of traditional media today. Focus studies discussed in chapter three showed that people are still reading the traditional press. In this work the author analyzed the women’s press, mainly lifestyle magazines. The topic of group interviews included not only the evaluation of female titles on the Internet, but also in a paper form. Embedding research into the humanistic management and defining the research worldview has allowed to show image of contemporary media audience and a rich media offer today.

Niniejsza praca koncentruje się na zagadnieniach ewolucyjnych zmian w środowisku mediów, a w szczególności przenoszenia prasy do Internetu. Teoria, przytoczona w rozdziale pierwszym i drugim, ukazała najważniejsze czynniki tych zmian: konwergencję, digitalizację i globalizację. Pokazała także współczesnego konsumenta mediów – nowego odbiorcę w świecie nadmediatyzacji. Skupienie się na segmencie prasowym pozwoliło nakreślić ogólną tendencję użytkowania mediów tradycyjnych w dzisiejszych czasach. Badania fokusowe omówione w rozdziale trzecim pokazały, że prasa w formie tradycyjnej nadal jest czytana, niezależnie od grupy wiekowej. Dodatkową wartością pracy jest analiza prasy kobiecej, głównie czasopism z kategorii lifestyle. Tematyka wywiadów grupowych obejmowała nie tylko ocenę kobiecych tytułów w sieci, ale również ich formy papierowej. Osadzenie badań w nurcie humanistycznym i określenie światopoglądu badawczego pozwoliło uzyskać obraz współczesnego odbiorcy mediów, który może obecnie korzystać z bogatej oferty medialnej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies