Tytuł pozycji:
Innowacyjne przywództwo edukacyjne w kontekście kreowania zmian polskiej edukacji
- Tytuł:
-
Innowacyjne przywództwo edukacyjne w kontekście kreowania zmian polskiej edukacji
Innovative educational leadership in the context of creating changes of the Polish education
- Autorzy:
-
Jewuła, Magdalena
- Słowa kluczowe:
-
Przywództwo edukacyjne , zarządzanie zmianą, innowacja, polska edukacja, zarządzanie zespołem , przywódca , dyrektor szkoły, zespół nauczycieli, grupa uczniów
Educational leadership, managing the changing, innovation, Polish education, managing the team, leader, headmaster , team of teachers, group of pupils
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the thesis is to show how managing through the educational leadership can influence the work of teachers, quality of the teaching process and the effectiveness of a school in general. The subject of the conducted analysis is the educational leadership with regard to the activity of teachers and school principals. In the first chapter the term of educational leadership is described. Furthermore, the results of the research in the field of the term are analysed, with special attention to the innovation. The second chapter contains a detailed insight into the Polish educational system, including the approach of managing teachers and students as well. Moreover, school principals’ and teachers’ mistakes together with their consequences are presented. The third chapter describes how the change in the administration of a school can influence its effectiveness in general.
Celem pracy jest ukazanie, jak zarządzanie poprzez przywództwo edukacyjne, może wpłynąć na efektywność pracy szkoły, działalność nauczycieli oraz jakość procesu kształcenia ucznia. Przedmiotem prowadzonej analizy jest temat przywództwa edukacyjnego w kontekście pracy dyrektorów oraz nauczycieli. W rozdziale pierwszym opisano pojęcie przywództwa edukacyjnego w perspektywie kategorii zarządzania oświatą oraz zmianą. Przeanalizowano stan badań, odnoszący się do tego zagadnienia oraz zwrócono uwagę na innowacje w szkolnictwie. Rozdział drugi stanowi krytyczny opis sytuacji w polskim szkolnictwie, wskazując na system oświatowy, obecne sposoby zarządzania kadrą pedagogiczną oraz grupą uczniów. Wymieniono błędy dyrektorów i nauczycieli oraz przedstawiono ich konsekwencje. Trzeci rozdział ukazuje jak zmiana zarządzania w szkole poprzez przywództwo edukacyjne , może wpłynąć na efektywność pracy grupy.