Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Chosen aspects of intercultural logistics management in contemporary organizations based on Company X case study

Tytuł:
Chosen aspects of intercultural logistics management in contemporary organizations based on Company X case study
Wybrane aspekty międzykulturowego zarządzania logistyką we współczesnych organizacjach na przykładzie firmy X
Autorzy:
Gierczak, Marlena
Słowa kluczowe:
Globalizacja – Kultura – Logistyka – Organizacja – Zarządzanie
Culture – Globalization – Logistic – Management – Organization
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thesis is focused on two main topics common for each modern and international organization: logistic and culture. The aim of the thesis was to describe the logistical process and to verify whether the customer's national culture influences the company organizational culture and the logistical processes in different departments. The main investigation method was a questionnaire distributed among 80 logistics specialists who work for the same international company. In addition to that, some source materials and 32 bibliographic positions were used. The questionnaire results revealed that the logistical process differs in the involved departments and the main causes of this dissimilarity are the customer’s expectations influenced by the national culture. This study proofed also that probably the analyzed organization authorizes this individual and independent development of the logistics departments intentionally. Thanks to this diversification it is easier to meet the customers’ expectations and to increase the company efficiency.

W pracy omówiono zagadnienie logistyki oraz kultury w oparciu o współczesną, międzynarodową korporację. Celem pracy było opisanie procesu logistycznego oraz zweryfikowanie czy kultura narodowa klienta ma wpływ na kulturę organizacyjną firmy, a w konsekwencji na procesy logistyczne w różnych działach wewnątrz tej samej organizacji. Narzędziem badawczym wybranym do pracy był kwestionariusz ankiety przeprowadzony wśród 80 respondentów. Wykorzystano materiały źródłowe oraz 32 pozycje bibliograficzne. Na podstawie ankiety oraz analizy procesów logistycznych w poszczególnych działach stwierdzono, że procesy w działach logistycznych badanej firmy różnią się od siebie w zależności od kultury narodowej klienta. Prawdopodobnie badana korporacja celowo pozwala na samodzielny i niezależny rozwój działów logistycznych, ponieważ ta dywersyfikacja pozwala na naturalne i swobodne dopasowanie usług do indywidualnych potrzeb klienta, co zwiększa efektywność firmy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies