Tytuł pozycji:
Implementing Lean Management into service company
Lean Management is one of the latest management concepts. It promotes innovation by changing thinking and reorganizing the structure of work in the company. Continuous and omnipresent globalization and the following it competition in the market force managers to think in terms of flexibility and adapt their actions to the changing environment.The purpose of this work was to implement into examined organizational unit basis of the aforesaid management concept and the tools allowing it to be incorporated into the organization. The process of implementing Lean Management in a service company was described, using the tools such as Value Stream Mapping, "5 Whys," SIPOC and Ishikawa diagram.
Lean Management jest jedną z najnowszych koncepcji zarządzania. Propaguje on wprowadzanie innowacji poprzez zmianę myślenia oraz dokonanie reorganizacji w strukturze pracy w przedsiębiorstwie. Ciągła i wszechobecna globalizacja jak i wynikająca z niej konkurencja na rynku, wymuszają na kadrze menadżerskiej elastyczność w myśleniu i dostosowanie działań do zaistniałych w otoczeniu zmian.Celem tej pracy było wdrożenie do badanej jednostki wyżej wymienionej koncepcji zarządzania oraz dostępnych narzędzi umożliwiających jej wprowadzenie w organizacji. Następnie opisano proces wdrożenia Lean Management w przedsiębiorstwie usługowym, przy wykorzystaniu opisanych wcześniej narzędzi takich jak analiza przepływu wartości, „5 razy dlaczego”, SIPOC oraz diagram Ishikawy.