Tytuł pozycji:
Zmiana stereotypu kobiety w kampaniach reklamowych domów modowych
- Tytuł:
-
Zmiana stereotypu kobiety w kampaniach reklamowych domów modowych
How woman stereotyping has changed within the advertising campaigns of fashion brands
- Autorzy:
-
Szczurek, Joanna
- Słowa kluczowe:
-
stereotype, gender stereotype, women, fashion brand, advertising, advertising campaign, femvertising
stereotyp, stereotyp płci, kobieta, dom modowy, reklama, kampania reklamowa, femvertising
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem tej pracy było udowodnienie aktywnych zmian w przedstawieniu kobiety we współczesnych kampaniach reklamowych domów modowych. I rozdział zawiera teorię opisującą terminy związane z postawioną tezą: stereotypu, stereotypu płci oraz kampanii reklamowych domów modowych. Ponadto została przedstawiona typologia kobiety w reklamie, na podstawie typologii Barbary Czerskiej. Kolejny rozdział i dokonana w nim analiza bazuje na opisanych typach kobiety. II rozdział to analiza 3 kampanii wybranych przez autorkę, które w najdokładniejszy sposób obrazują opisywane zjawisko. Dodatkowo autorka przedstawiła inne przykłady, które w jej opinii nie w pełni pokazują proces ewolucji stereotypu kobiety. Kampanie reklamowe zostały opisane na podstawie typologii Barbary Czerskiej, która została uzupełniona przez autorkę pracy. III rozdział przedstawia metody badawcze odbioru społecznego kampanii reklamowej. Ponadto zawiera hipotezę postawioną przez autorkę, która opisuje odbiór kampanii omówionych w pracy, oraz badanie przeprowadzone w celu jej potwierdzenia.
The main focus of this work was to prove the active change of women's representation in modern fashion brand campaigns. 1st chapter includes the theory concerning the main terms connected with the thesis: stereotype, gender stereotype and the theory of fashion advertising campaigns. Additionally the typology of woman's representation in advertising by Barbara Czerska was introduced. The following chapter and presented analysis is based on the mentioned women types. 2nd chapter introduces 3 campaigns chosen by the author of this work, which depict the described phenomenon. Moreover the author has presented other cases, which in their opinion are not entirely showing the process of women's stereotype evolution. Advertising campaigns were described using Barbara Czerska's typology, which was complemented by the author's ideas. 3rd chapter describes the theory of the testing ways in advertising. Moreover it includes the hypothesis stated by the author, which describes society's perception on the changes among described advertising campaigns and the research made in order to confirm the hypothesis.