Tytuł pozycji:
Image management of cultural institutions through poster advertising. Analysis of the case of Teatr Polski in Wroclaw
Image management can be considered on the ground of humanist management as it affects the organization's creation of symbolic meanings in the human consciousness. In this paper, the poster advertising business will not be seen as a marketing tool aimed at selling tickets, but as an instrument to shape an organization's image among potential audiences. Managing the image through theatrical poster advertising will therefore rely on the use of such symbolic content in the "poster language" to get a good picture of the cultural institution among the viewers. Here comes the research question: what form of own image creates the Polish Theater in Wroclaw by the selection and use of symbolic content in the poster advertising? In order to answer the question, analysis and interpretation will be submitted to the Teatr Polski posters of all theater premieres in the next three years (2013-2015).
Zarządzanie wizerunkiem może być rozpatrywane na gruncie zarządzania humanistycznego, gdyż dotyka obszaru tworzenia przez organizację symbolicznych znaczeń w świadomości człowieka. W niniejszej pracy reklama plakatowa teatru nie będzie traktowana jako narzędzie marketingowe nakierowane na sprzedaż biletów, ale jako instrument, dzięki któremu można kształtować obraz organizacji wśród potencjalnej publiczności. Zarządzanie wizerunkiem poprzez teatralną reklamę plakatową będzie więc polegało na zastosowaniu takich symbolicznych treści w “języku plakatu”, aby uzyskać odpowiedni obraz instytucji kultury wśród widzów. W celu uzyskania odpowiedzi na pytanie jaką postać własnego wizerunku tworzy Teatr Polski we Wrocławiu poprzez dobór i zastosowanie symbolicznych treści w reklamie plakatowej, analizie i interpretacji zostaną poddane plakaty wszystkich premier teatralnych w kolejnych trzech latach (2013-2015).