Tytuł pozycji:
Zespoły wielodyscyplinarne w zarządzaniu oświatą
Zainteresowanie zespołami wielodyscyplinarnymi pojawiło się w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Wynikało ono z przeniesienia nacisku z działań polegających na „zapewnieniu opieki” na większą koncentrację na osobach (klientach) korzystających z szeroko rozumianego systemu opieki społecznej. Problematyka zespołów interdyscyplinarnych jest dobrze opisana w literaturze dotyczącej opieki zdrowotnej i pomocy społecznej, niewiele natomiast miejsca poświęca się temu zagadnieniu w obszarze edukacji. Głównym celem artykułu jest analiza na tle literatury i dotychczasowych doświadczeń pochodzących z działania zespołów interdyscyplinarnych w szkołach możliwości znajdujących się przed tą formą organizacji pracy szkoły oraz analiza czynników wpływających na jej skuteczność.
The interest for multidisciplinary teams began in the 90’s of the past century. This interest stemmed from shifting the focus from activities consisting on “providing care” to increased focus on individuals (clients) that benefi t from widely understood social assistance system. The issue of interdisciplinary teams is well described in the literature related to health care and social assistance, however there are not many publications in the fi eld of education that explore the problem. The main goal of this article is the analysis based on literature and experiences coming from the activity of interdisciplinary teams in schools, of the possibilities of this type of work organization in school and the analysis of factors that infl uence its effi ciency.