Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polish and british editions of Harry Potter by J. K. Rowling – the relationship between a layout, typography, illustrations and target audience

Tytuł:
Polish and british editions of Harry Potter by J. K. Rowling – the relationship between a layout, typography, illustrations and target audience
Polskie i brytyjskie edycje cyklu powieściowego Harry Potter J. K. Rowling – związki layoutu, typografii i warstwy ilustracyjnej z czytelniczymi grupami docelowymi
Autorzy:
Ślazyk, Natalia
Słowa kluczowe:
harry potter, rowling, okładki książek, grafika książki, ilustracja, ilustratorzy
harry potter, rowling, book covers, graphic design, illustration, illustrators
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca pokazuje zależności pomiędzy layoutem, typografią oraz warstwą ilustracyjną polskich oraz brytyjskich edycji cyklu powieściowego „Harry Potter” J. K. Rowling, a czytelniczymi grupami docelowymi. Przybliżono, jak dzięki zmianom w warstwie graficznej ta sama seria książkowa została zaprezentowana różnym grupom odbiorców. Skupiono się na analizie wyglądu okładek, ich kolorystyki i stylu wybranego artysty grafika, przybliżono również zabiegi marketingowe brytyjskiego wydawcy Rowling, wydawnictwa Bloomsbury oraz jej polskiego wydawcy, wydawnictwa Media Rodzina.Wydania podzielono ze względu na przypisane im grupy czytelnicze, następująco są to: edycja młodzieżowa, dla dorosłych, kolekcjonerska, dla dzieci.

The aim of this thesis is to study the connection between a layout, typography, illustration, and an audience of a book, based on the Polish and the British editions of the "Harry Potter" series by J.K. Rowling. It inspects the way the changes in the graphic design are executed in order to cater to different age groups. The main focus lies on the analysis of the cover designs, colour schemes, and individual art styles of each of the cover artists, as well as the marketing tactics of Rowling's British publisher – Bloomsbury, and the Polish one – Media Rodzina.Those editions are divided based on their assigned age groups, which are as follows: Teen Edition, Adult Edition, Collectioner's Edition, and Children's Edition.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies