Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The role of reputation and trust in the banking sector during the post-crisis period.

Tytuł:
The role of reputation and trust in the banking sector during the post-crisis period.
Rola reputacji i zaufania w sektorze bankowym w okresie pokryzysowym
Autorzy:
Włodarska, Anna
Słowa kluczowe:
banki– okres pokryzysowy –ryzyko reputacji –zaufanie
banks – post-crisis period –reputational risk– trust
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thesis concerns the role of reputation and trust in the banking sector during the post-crisis period and consists of three chapters. The first chapter presents the basic concepts of banking sector, reputation, trust, factors affecting reputation and trust and the importance of trust and reputation in the banking sector. The second chapter includes an analysis of trends in reputational risk and trust in the European, global and Polish markets, mainly on the basis of reports of the European Banking Authority, Edelman Trust Barometer and Kantar TNS. The third chapter contains an analysis of the conducted research. The research included: analysis of the documentation of the 10 largest banks in Poland in terms of owned assets regarding reputational risk management and a survey conducted via Internet concerning trust to Polish banking sector. The purpose of the research was to determine the importance of reputational risk management in the Polish banking sector and to assess whether the global tendency to decline trust in the banking sector is also present in Poland. Most of the banks, whose documentation was analyzed, undertake actions aimed at protecting reputation and maintaining high level of stakeholder confidence. A poll conducted among Internet users showed that trust to banks was significantly lower than the level presented in the national TNS Kantar survey in 2017 and lower than the global confidence level in banks reported in the 2016 Edelman Trust Barometer. There is still a tendency to decline confidence in the Polish banking sector.

Praca składa się z trzech części i dotyczy roli reputacji oraz zaufania w sektorze bankowym w okresie pokryzysowym. Pierwszy rozdział zawiera podstawowe pojęcia dotyczące sektora bankowego, reputacji, zaufania, a także czynniki wpływające na reputację i zaufanie oraz znaczenie zaufania i reputacji w sektorze bankowym. Drugi rozdział zawiera analizę tendencji w zakresie ryzyka reputacji oraz zaufania na rynkach: europejskim, globalnym oraz polskim, głównie na podstawie raportów European Banking Authority, Edelman Trust Barometer oraz Kantar TNS. Trzeci rozdział zawiera analizę przeprowadzonych badań. Badania obejmowały: analizę dokumentacji 10 największych pod względem posiadanych aktywów banków w Polsce w zakresie zarządzania ryzykiem reputacji oraz badanie dotyczące zaufania do sektora bankowego przeprowadzone wśród internautów z wykorzystaniem kwestionariusza ankietowego. Celem badań było ustalenie znaczenia zarządzania ryzykiem reputacji w polskim sektorze bankowym oraz ocena, czy globalne tendencje do obniżania się zaufania do sektora bankowego występują również w Polsce. Większość banków, których dokumentacja była analizowana podejmuje działania mające na celu ochronę reputacji oraz utrzymanie zaufania interesariuszy na wysokim poziomie. Badanie ankietowe przeprowadzone wśród internautów wykazało, iż zaufanie do banków było znacznie niższe niż w ogólnopolskim badaniu przeprowadzonym przez TNS Kantar w 2017 roku, a także niższe niż globalny poziom zaufania do banków prezentowany w raporcie Edelman Trust Barometer z roku 2016. Wyniki badań wskazują, iż na polskim rynku bankowym nadal występują tendencje do obniżania się zaufania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies