Tytuł pozycji:
The determinants of using price comparisons by Polish consumers of the Y generation
Praca analizuje uwarunkowania wykorzystania porównywarek cenowych przez polskich konsumentów pokolenia Y. W celu uzyskania danych przeprowadzono badanie przy użyciu autorskiego kwestionariusza stworzonego przy pomocy formularzy Google. Analizie poddano odpowiedzi uzyskane od osób urodzonych w latach 1980–1996. Wyniki wykazały, że przedstawiciele pokolenia Y korzystają z porównywarek w celu znalezienia najkorzystniejszej oferty cenowej interesującego ich produktu (najczęściej kilka razy w miesiącu). Zamiar wykorzystania porównywarek cen jest uzależniony od rodzaju nabywanego produktu oraz postrzeganej łatwości ich obsługi.
The study analyzes the determinants of using the price comparisons websites by Polish consumers of the Y generation. In order to obtain data, a study was based on the author's questionnaire created using Google forms. The analysis was based on responses from people born between 1980 and 1996. The results shown that representatives of Generation Y use comparisons to find the best price offer (usually several times in month). The intention to use price comparisons is dependent on the type of purchased product and perceived ease of use.