Tytuł pozycji:
Shockvertising jako narzędzie kampanii społecznych na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego
Praca poświęcona jest reklamie szokującej wykorzystywanej w kampaniach społecznych na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przedstawiono pojęcie shockvertisingu, rolę emocji negatywnych w reklamie, omówiono definicje kampanii społecznej, jej cele, funkcje i narzędzia. Zwrócono uwagę na marketing społeczny i marketing społecznie zaangażowany. Dokonano analizy przykładów szokujących kampanii społecznych, polskich i zagranicznych, skierowanych do kierowców. Pokazano, że zamieszczanie treści drastycznych w reklamie społecznej ma wpływ na jej lepsze zapamiętanie przez odbiorców. Wykazano korzystny wpływ shockvertisingu, zastosowanego w tych kampaniach społecznych, na poprawę bezpieczeństwa na drogach.
This research work discusses shocking advertising used in social campaigns that are aimed at road traffic safety. The definition of shockvertising, the role of negative emotions in advertising and the definitions of the social campaign as well as its purpose, functions and tools are here scrutinised. Social marketing and cause related marketing are also taken into consideration. Furthermore, the examples of shocking Polish and foreign social campaigns aimed at drivers are analysed in this thesis. It has been proven that the drastic content in social advertising has an impact on the audience’s memory. Finally, it is shown that the positive effect of shockvertising used in such campaigns improves road safety.