Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Shockvertising jako narzędzie kampanii społecznych na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego

Tytuł:
Shockvertising jako narzędzie kampanii społecznych na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego
Shockvertising as a tool for social campaigns for road traffic safety
Autorzy:
Piechaczek, Ewelina
Słowa kluczowe:
negative emotions – road traffic safety – shocking advertising – social campaigns – social marketing
bezpieczeństwo ruchu drogowego – emocje negatywne – kampanie społeczne –– marketing społeczny – reklama szokująca
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca poświęcona jest reklamie szokującej wykorzystywanej w kampaniach społecznych na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przedstawiono pojęcie shockvertisingu, rolę emocji negatywnych w reklamie, omówiono definicje kampanii społecznej, jej cele, funkcje i narzędzia. Zwrócono uwagę na marketing społeczny i marketing społecznie zaangażowany. Dokonano analizy przykładów szokujących kampanii społecznych, polskich i zagranicznych, skierowanych do kierowców. Pokazano, że zamieszczanie treści drastycznych w reklamie społecznej ma wpływ na jej lepsze zapamiętanie przez odbiorców. Wykazano korzystny wpływ shockvertisingu, zastosowanego w tych kampaniach społecznych, na poprawę bezpieczeństwa na drogach.

This research work discusses shocking advertising used in social campaigns that are aimed at road traffic safety. The definition of shockvertising, the role of negative emotions in advertising and the definitions of the social campaign as well as its purpose, functions and tools are here scrutinised. Social marketing and cause related marketing are also taken into consideration. Furthermore, the examples of shocking Polish and foreign social campaigns aimed at drivers are analysed in this thesis. It has been proven that the drastic content in social advertising has an impact on the audience’s memory. Finally, it is shown that the positive effect of shockvertising used in such campaigns improves road safety.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies