Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Survivor" CBS phenomenon. From television, over the Internet to Biała Nida Valley. Intertextuality of "Survivor" in the era of media convergence. Analysis of Survivor fan page content in the online forum

Tytuł:
"Survivor" CBS phenomenon. From television, over the Internet to Biała Nida Valley. Intertextuality of "Survivor" in the era of media convergence. Analysis of Survivor fan page content in the online forum
"Survivor" fenomen CBS. Od telewizji, przez Internet do Doliny Białej Nidy. Intertekstualność Survivora w dobie konwergencji mediów. Analiza treści wpisów fanów programu Survivor na forum internetowym
Autorzy:
Tympalska, Marta
Słowa kluczowe:
convergence- culture of participation- fan groups- fans- "Survivor"- fan studies- reality-show- television
konwergencja- kultura uczestnictwa- grupy fanowskie- fani- "Survivor"- reality-show- telewizja
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W dobie kultury uczestnictwa oraz konwergencji mediów pojawiły się nowe grupy odbiorców. Są nimi fani, którzy nie tylko w sposób bierny odbierają przekaz medialny, ale sami stają się jego twórcami. Przykładem tego zjawiska są fani reality-show „Survivor”, którzy inspirują się oryginalnym programem i tworzą swoje amatorskie wersje. Ponadto, gromadzą się na forach internetowych, gdzie dyskutują o wcześniejszych i obecnych edycjach programu. Tematem tej pracy jest fenomen „Survivora”, który pomimo kilkunastu lat emisji, wciąż przyciąga nowe grupy odbiorców. Badania zawarte w pracy są próbą odpowiedzi na pytanie w jaki sposób fani programu czerpią z jego oryginalnej wersji, co jest dla nich inspiracją a co odrzucają.

In the era of culture of participation and media convergence new audiences emerged. There are fans who not only passively receive the media but they become the creators themselves .Example of this phenomenon are the fans of the reality show "Survivor", who are inspired by the original program and create their own amateur versions. In addition, they are gathering on internet forums where they discuss the past and present editions of the program. The subject of this work is the phenomenon of "Survivor", which, despite a dozen or so years of broadcasting, still attracts new audiences. The research included in the paper is an attempt to answer the question of how the program's fans derive from its original version, what inspires them and what they reject.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies