Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Advertising management and sexual education

Tytuł:
Advertising management and sexual education
Zarządzanie reklamą, a edukacja seksualna
Autorzy:
Dąbrowska, Małgorzata
Słowa kluczowe:
sexual education, social campaign, new media, advertisement, advertisement management
edukacja seksualna, kampanie społeczne, nowe media, reklama, zarządzanie reklamą
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of the present dissertation is the issue of sex education in the field of advertising management. The aim of the proprietary master's thesis is to raise and find the answer to the question if it is possible to educate the society in the field of their sexuality through advertising. To achieve this answer I have started with a description of new media which are the main vehicle of social campaigns and social marketing. Subsequently, I have reviewed the theoretical knowledge within the issue of sex education. Starting with fundamental ideas such as sexuality or gender, I have progressed into the analysis of the concept of “sexting”, next, presented the legal norms regarding sex education and its status in Poland. Apart from analyzing the content of selected advertisements and social campaigns described according to the appointed categorization key. I also executed polls studies which aimed to verify the need of creating social campaigns regarding the issue of sex education. The study's results showed that 50% of respondents never participated in sex education classes and only 12% knows or have ever seen a social campaign regarding human sexuality. Analysis of selected campaigns and polls studies allow me to conclude that through adequately prepared and carried out advertising we can share knowledge regarding sex education.

Przedmiotem niniejszej pracy jest kwestia edukacji seksualnej w dziedzinie zarządzania reklamą. Cel mojej pracy magisterskiej polega na postawieniu i otrzymaniu odpowiedzi na pytanie czy poprzez reklamę można edukować społeczeństwo w kwestii ich seksualności. Aby znaleźć odpowiedź na to pytanie zaczęłam od opisu nowych mediów, które obecnie są głównym nośnikiem reklamy. Przedstawiłam również genezę i znaczenie pojęcia reklamy, kampanii społecznych i marketingu społecznego. Następnie dokonałam przeglądu teorii z zakresu edukacji seksualnej. Zaczynając od podstawowych pojęć jak seksualność czy płeć kulturowa, przeszłam do analizy pojęcia „sexting”, następnie przedstawiając normy prawne dotyczące edukacji seksualnej oraz jej obecny stan w Polsce. Oprócz analizy zawartości wybranych reklam i kampanii społecznych opisanej według ustalonego klucza kategoryzacyjnego, przeprowadziłam również badanie ankietowe, które miało na celu sprawdzenie potrzeby tworzenia kampanii społecznych dotyczących seksedukacji. Jak pokazały wyniki badań, 50% respondentów nigdy nie uczestniczyła w zajęciach z edukacji seksualnej i zaledwie 12% zna lub kiedykolwiek widziało kampanie społeczne na temat seksualności człowieka. Analiza wybranych kampanii oraz badanie ankietowe pozwalają wnioskować, że poprzez odpowiednio przygotowaną i dobrze przeprowadzoną reklamę można szerzyć wiedzę z zakresu edukacji seksualnej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies