Tytuł pozycji:
Powodzenia i niepowodzenia szkolne uczniów wychowujących się w placówce socjalizującej
Tematem mojej pracy magisterskiej jest „Powodzenia i niepowodzenia szkolne uczniów wychowujących się w placówce socjalizacyjnej”. W części teoretycznej opisałam czym jest zjawisko powodzeń szkolnych i niepowodzeń szkolnych, ich fazy, przyczyny oraz profilaktyka, diagnoza i terapia. W drugim rozdziale zajęłam się przedstawieniem placówki socjalizacyjnej w systemie wsparcia opiekuńczo-wychowawczego z uwzględnieniem ich podstaw prawnych. W nastepnym rozdziale omówiłam dwa okresy rozwojowe badanych przeze mnie wychowanków: okres młodszego wieku szkolnego oraz okres dorastania. Uwzględniła rozwój fizyczny, poznawczy, emocjonalny, moralny i społeczny. Rozdział czwarty jest rozdziałem metodologicznym. Swoimi badaniami objęłam 10 wychowanków placówki socjalizacyjnych ich wychowawców, wychowawców ze szkoły i pedagogów szkolnych. Dokonałam analizy ich ocen i dokumentów. Celem mojej pracy jest: określenie powodzeń i niepowodzeń szkolnych uczniów wychowujących się w placówce socjalizacyjnej, natomiast pzedmiotem: uczniowie wychowujący się w placówce socjalizacyjnej, wychowawcy z placówki socjalizacyjnej, wychowawcy uczniów ze szkoły, pedagodzy szkolni uczniów, zjawisko powodzeń szkolnych, zjawisko niepowodzeń szkolnych. Postawiłam problemy badawcze, z czego główny brzmi: Jakie są powodzenia i niepowodzenia szkolne uczniów wychowujących się w placówce socjalizacyjnej? Wykorzystałam adekwatne do mojej pracy metody, techniki i narzędzia badawcze. Posłużyłam się kwestionariuszem ankiety, kwestionariuszem wywiadu oraz analizą dokumentów. W rozdziale piątym przedstawiłam wyniki swoich badań jednocześnie odpowiadając na postawione problemy badawcze. Na koniec postawiłam wnioski w oparciu o zgromadzone informacje.
The topic of my thesis is "School's successes and failures in the socialization center". In the theoretical part I described what is the phenomenon of school success and school failures, their phases, causes and prevention, diagnosis and therapy. In the second chapter, I dealt with presenting a socialization center in the care and education support system, taking into account their legal bases. In the next chapter I discussed the two developmental periods of the students I studied: the junior school age and the adolescence period. Considered physical, cognitive, emotional, moral and social development. Chapter Four is a methodological chapter. I covered 10 of the socialization institutions of their educators, school educators and school educators. I have analyzed their ratings and documents. The purpose of my work is: to identify the successes and failures of school pupils in a socialization center, while the pupils in the socialization center, socialization teachers, pupils from the school, school pupils, the phenomenon of school success, the phenomenon of school failures. I have set up research problems, what is the main thing: What are the successes and failures of pupils in socialization institutions? I used adequate methods, techniques and research tools for my work. I used the questionnaire survey, questionnaire interview and document analysis. In the puat chapter I presented the results of my research while answering the research problems. Finally, I made conclusions based on the information collected