Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Authenticity as a crucial category for management in experience economy – the case of polish music industry.

Tytuł:
Authenticity as a crucial category for management in experience economy – the case of polish music industry.
Autentyczność jako kluczowa kategoria zarządzania na rynku doznań na przykładzie przemysłu muzycznego w Polsce
Autorzy:
Dziwoń, Agnieszka
Słowa kluczowe:
AUTHENTICITY, BOURDIEU, EMOTIONS, CAPITAL, MUSIC INDUSTRY, EXPERIENCE ECONOMY,
AUTENTYCZNOŚĆ, BOURDIEU, EMOCJE, KAPITAŁ, PRZEMYSŁ MUZYCZNY, RYNEK DOZNAŃ,
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy jest wykazanie, że autentyczność stanowi znaczącą kategorię na rynku doznań. Praca zawiera omówienie różnych podejść do autentyczności obecnych na rynku muzycznym. Analiza poprzedzona jest wstępem teoretycznym, który zawiera historię pojęcia, jego krytykę oraz niejasności z nim związane. Ze względu na paradoksy, jakimi cechuje się współczesne rozumienie tej kategorii, zaproponowano alternatywę: dialogiczne podejście opierające się na relacjach społecznych. Badania rynku muzycznego wykazały, że autentyczność funkcjonuje jako wartość i produkt. Każdy z trzech badanych przykładów reprezentuje odmienną ilustrację tego wniosku. Na przykładzie Sebastiana Buczka widoczne są ograniczenia autentyczności rozumianej jako autonomia artystyczna. Przypadek zespołu Cool Kids od Death ukazuje nieuchronne sprzeczności związane z próbą sprzedania autentyczności. Natomiast gatunek disco polo ilustruje, jaki rodzaj autentyczności ma największy potencjał komercyjny.

The aim of this thesis is to examine importance of authenticity in relation to experience economy. It includes case studies of different approaches towards this category in music industry. The analysis is preceded by theoretical introduction that includes history of authenticity, its genealogy, classic definition, criticism and discussion. Because contemporary understanding of authenticity is full of paradoxes we look into alternative - dialogic authenticity based on social relations. Analysis of music industry indicates that authenticity exists in two different modes – as value and a s a product. Each case study represents different relations to this modes. Sebastian Buczek exemplifies the boundaries of authenticity as artistic autonomy. With Cool Kids of Death we see how attempt to sell authenticity leads to inevitable contradictions. Lastly, disco polo genre is an example of commercially attractive authenticity.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies