Tytuł pozycji:
Kształtowanie wizerunku Roberta Biedronia w samorządowej kampanii wyborczej w 2014 roku
This paper presents an analysis of development of Robert Biedroń’s image in the local campaign in 2014. The main purpose was to investigate if the candidate for the presidency of Słupsk based image development on using indirect channels of marketing communication. The first chapter is about fundamental issues related to the development of political image and is divided into two parts. The first one discusses definitions, functions, and a strategy of image development. The second part of the first chapter discusses political channels of marketing communication. Television, press, radio, new media (web and social media), outdoor advertising, biography, and autobiography are all analysed one by one. The second chapter analyses Robert Biedroń’s image in the local campaign in 2014 and just as the first chapter, it discusses the politician’s image in different types of media. The paper is based on scientific works, press materials, internet sources, and an interview with Robert Biedroń conducted by the author.
Niniejsza praca przedstawia analizę kształtowania wizerunku Roberta Biedronia w kampanii samorządowej w 2014 roku. Głównym celem było zbadanie, czy kandydat na prezydenta Słupska oparł kształtowanie wizerunku o wykorzystanie kanałów pośredniej komunikacji marketingowej. Pierwszy rozdział, to podstawowe zagadnienia związane z kształtowaniem wizerunku politycznego. Rozdział został podzielony na dwie części. W pierwszej z nich zostały omówione definicje, funkcje oraz strategia kształtowania wizerunku. W drugiej części pierwszego rozdziału zostały omówiene kanały politycznej komunikacji marketingowej. Kolejno została przeanalizowana telewizja, prasa, radio, nowe media (z podziałem na web 1.0 i web 2.0), reklama zewnętrzna oraz biografie i autobiografie. Drugi rozdział pracy jest analizą wizerunku Roberta Biedronia w kampanii samorządowej w 2014 roku. Analogicznie do zaprezentowanych w pierwszym rozdziale pracy kanałów komunikacji marketingowej, został omówiony wizerunek polityka w poszczególnych mediach. Praca została oparta o opracowania naukowe, materiały prasowe, materiały internetowe oraz rozmowę przeprowadzoną przez autorkę z Robertem Biedroniem.