Tytuł pozycji:
Wątki mafii i "Ojca Chrzestnego" w reklamach komercyjnych i społecznych
- Tytuł:
-
Wątki mafii i "Ojca Chrzestnego" w reklamach komercyjnych i społecznych
The motifs of the mafia and "The Godfather" in commercial and social advertising
- Autorzy:
-
Magiera, Anna
- Słowa kluczowe:
-
mafia, Ojciec Chrzestny, reklama komercyjna, kampania społeczna, stereotyp, Włosi, mit
mafia, The Godfather, commercial advertising, social campaign, stereotype, Italians, myth
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The bachelor’s thesis presents the results of the analysis of commercial and social advertisements, which in their message use the threads of the mafia and motifs from the book written by Mario Puzo and the film diricted by Francis Ford Coppola under the same title „The Godfather”. The research is a verification of the way mafios are presented and of the presence of stereotypes of Italians and Americans of Italian origin in advertisements.The first chapter focuses on the concept of the mafia, in its etymological, historical and cultural aspects.The second chapter presents basic issues in the field of advertising.The most commonly used tools of persuasion were defined, the effects of using humour in advertising were presented and also the phenomenon of the occurrence of the motives of violence and film. The issue of the stereotyping has also been marked, particularly in the Italian context.Chapters third and fourth are the most extensive parts of this work. They focus on the analysis of social and commercial advertisements, which use the thread of the mafia and refer to „The Godfather”. The third chapter is the analysis of six social advertisements and the fourth chapter analyses twenty commercial, which are divided into promotions of: banking and insurance services, the food industry, cars and the others.The results of the presented analyses are included in the conclusion of the work.
W pracy licencjackiej przedstawiono wyniki analizy reklam komercyjnych i społecznych, które w swoim przekazie wykorzystały wątki mafii oraz motywy pochodzące z książki Mario Puzo i filmu Francisa Ford Coppoli pod tym samym tytułem „Ojciec Chrzestny”. Badania pozwoliły na weryfikację sposobu ukazywania mafiosów oraz obecności stereotypizacji Włochów i Amerykanów włoskiego pochodzenia w reklamach.W pierwszym rozdziale skupiono się na pojęciu mafii, w aspekcie etymologicznym, historycznym oraz kulturowym. W drugim rozdziale przedstawiono podstawowe zagadnienia z zakresu reklamy. Zdefiniowano najczęściej stosowane narzędzia perswazji, zaprezentowano efekty wykorzystywania humoru w reklamie oraz przybliżono zjawisko występowania w niej motywów przemocy i filmu. Zakreślono także kwestię stereotypizacji, szczególnie w kontekście włoskim.Rozdziały trzeci oraz czwarty są najbardziej rozbudowanymi częściami pracy. Skupiają się na analizie reklam społecznych i komercyjnych, które wykorzystują wątek mafii oraz nawiązują do „Ojca Chrzestnego”. Rozdział trzeci zawiera analizę sześciu reklam społecznych, a czwarty dwudziestu komercyjnych, które są podzielone na przekazy promocyjne dotyczące usług bankowych i ubezpieczeniowych, usług gastronomicznych, samochodów oraz innych.Wyniki analiz są zawarte w zakończeniu pracy.