Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The new evangelization in twenty-first century - a comparative analysis of the styles of communication of popes: John Paul II and Francis.

Tytuł:
The new evangelization in twenty-first century - a comparative analysis of the styles of communication of popes: John Paul II and Francis.
Nowa ewangelizacja w dobie XXI wieku - analiza porównawcza stylów komunikowania papieży: Jana Pawła II i Franciszka
Autorzy:
Worożbit, Paulina
Słowa kluczowe:
evangelization, communication, new evangelization, John Paul II, Francis, Pope
ewangelizacja, komunikacja, nowa ewangelizacja, Jan Paweł II, Franciszek, papież
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W dobie XXI wieku - epoce globalizacji mediów masowych - przed Kościołem stanęło nowewyzwanie i nowe możliwości w kontekście sposobu komunikowania się z wiernymi. Wraz z rozwojem środków społecznego przekazu, Kościół zaczął dostrzegać ich znaczącą rolę, a dzięki kompetentnym i charyzmatycznym mówcom - papieżowi Janowi Pawłowi II i papieżowi Franciszkowi - zaczął realizować misję nowej ewangelizacji. Cechy osobowości obu papieży, ich bezpośredni i naturalny styl komunikacji oraz korzystanie przez nich z dostępnych narzędzi medialnych, pozwoliły na dotarcie z przekazem do odbiorców z całego globu. Celem pracy naukowej stało się zatem uchwycenie charakterystycznych cech komunikowania się obu nadawców oraz zwrócenie uwagi na rolę mediów w szerzeniu misji ewangelizacyjnej.

In the twenty-first century which is the era of globalization of mass media - a new challenge and opportunities were presented to the Christian Church in the context of how to communicate with the faithful. Within the development of the media, the Church noticed their important role and thanks to the competent and charismatic speakers - Pope John Paul II and Pope Francis - began to realize the mission of a new evangelization. The personality traits of both popes, their direct and natural style of communication and their use of available media tools, have enabled to deliver the point message people from all over the word. The aim of the thesis was to characterize style of communication of both personagers and emphasizing the role of the media in spreading the mission of evangelization.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies