Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The use of electronic media and the impact of new technologies on the upbringing, education and development of children between one and six years old

Tytuł:
The use of electronic media and the impact of new technologies on the upbringing, education and development of children between one and six years old
Wykorzystanie mediów elektronicznych oraz wpływ nowych technologii na wychowanie, edukację oraz rozwój dzieci między pierwszym a szóstym rokiem życia
Autorzy:
Imiolczyk, Marta
Słowa kluczowe:
New media,New technologies,Television,Computer,Children,Media education,Child development
Nowe media,Nowe technologie,Telewizja,Komputer,Dzieci,Edukacja medialna,Rozwój dzieci
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejsze pracy jest ukazanie skali korzystania z nowych technologii przez dzieci poniżej szóstego roku życia. Analizie poddano częstotliwość oglądania telewizji oraz użytkowania komputerów i smartfonów. Zbadano również, jakie programy najczęściej oglądają dzieci między pierwszym a szóstym rokiem życia, a także jakie czynności wykonują podczas obcowania z komputerami. Istotnym czynnikiem, który poddano analizie jest poziom dostosowania odbieranych przez dzieci treści do ich wieku, a także stopień zaangażowania rodziców/opiekunów w korzystanie przez dzieci z nowych technologii. Skupiono się również na tym, jak obcowanie z nowymi mediami wpływa na edukację oraz podejście dzieci do tradycyjnych zabaw.Dla uzyskania rzetelnych informacji w zakresie korzystania przez dzieci poniżej szóstego roku życia z nowych technologii, przeprowadzono badania ankietowe wśród opiekunów dzieci między pierwszym a szóstym rokiem życia, a także wśród wychowawców w żłobkach oraz w przedszkolach. Zrealizowano także szereg wywiadów z dziećmi między trzecim a szóstym rokiem życia, a także ze specjalistami w zakresie pedagogiki oraz edukacji medialnej.W pierwszym rozdziale niniejszej pracy znajdują się zagadnienia teoretyczne związane z nowymi mediami. Kolejną część poświęcono przeanalizowaniu poszczególnych etapów rozwoju dziecka. Rozdział trzeci obejmuje metodologię badań, natomiast w czwartym zaprezentowano analizę oraz wnioski z przeprowadzonych badań ankietowych oraz wywiadów.

The aim of this paper is to show the scale of the use of new technologies by children under the age of six. The frequency of watching television and the use of computers and smartphones have been analysed. It has been also examined what programs children between the ages of one and six watch most frequently, as well as what activities they perform while using computers. An important factor that was analysed was the level of adaptation of the content received by children to their age, as well as parents/guardians attitude to the use of new technologies by their children. The focus was also on how communication with new media influences education and children's attitudes to traditional games.In order to obtain reliable information on the use of new technologies by children under the age of six, questionnaires were conducted among tutors of children between the ages of one and six, as well as among educators in nurseries and kindergartens. A number of interviews both with children aged between three and six, and with specialists in pedagogy and media education have been also conducted.The first chapter of this paper deals with theoretical issues related to new media. The following section examines the different stages of your child's development. The third chapter covers the survey methodology, while the fourth chapter presents the analysis and conclusions of the surveys and conducted interviews.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies