Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Znak towarowy jako instrument monopolizacji rynku mody.

Tytuł:
Znak towarowy jako instrument monopolizacji rynku mody.
Trademark as an instrument of monopolization in the fashion market.
Autorzy:
Majchrowicz, Agnieszka
Słowa kluczowe:
trademark, monopolization, monopoly, right, exclusive right, competition, limitation of competition, fashion market, fashion
znak towarowy, monopolizacja, monopol, prawo, prawo wyłączne, konkurencja, ograniczenie konkurencji, rynek mody, moda
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this thesis is to show that nowadays, trademark not only fulfills its original functions, but also plays the role of monopolization in the fashion market. The first chapter presents introductory concepts to the subject of the work. In this chapter the author presented the definition of the trademark and its functions that it fulfills in the fashion market. The next chapter is devoted to the concept of monopoly, the reasons for striving for it, its sources and building it with trademark. In the last, third chapter, the author focused on concepts that contrast with the topic of the thesis. The author pointed out the premises that make it impossible for entrepreneurs to establish a monopoly in the fashion market. The absolute and relative obstacles to registration of the trademark have been described in this chapter.

Celem niniejszej pracy jest wykazanie, iż współcześnie znak towarowy oprócz swoich pierwotnych funkcji: oznaczenia pochodzenia, jakościowej i reklamowej, pełni także funkcję monopolizacji na rynku mody. W pierwszym rozdziale przedstawiono pojęcia wprowadzające do tematyki pracy. Przytoczona została w nim definicja znaku towarowego oraz zostały omówione jego funkcje, jakie pełni na rynku mody. Kolejny rozdział poświęcony został pojęciu monopolu, przyczyn dążenia do niego, jego źródeł i budowania go za pomocą znaku towarowego. W ostatnim, trzecim rozdziale, autorka skupiła uwagę na pojęciach kontrastujących z tematem pracy. Wskazała w nim przesłanki, które uniemożliwiają przedsiębiorcom działającym na rynku mody ustanowienie monopolu. Opisane zostały tam przede wszystkim bezwzględne i względne przeszkody rejestracji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies