Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The influence of educational reforms on Indian society introduced by the British government in the 19th century.

Tytuł:
The influence of educational reforms on Indian society introduced by the British government in the 19th century.
Wpływ wprowadzonych przez rząd brytyjski w XIX wieku reform edukacyjnych na społeczeństwo indyjskie.
Autorzy:
Miśkowiec, Magdalena
Słowa kluczowe:
India, Education in India, british educational reforms in India, educational reofrms of the British India, English language in India, British East India Company,
Indie, Edukacja w Indiach , brytyjskie reformy edukacyjne w Indiach, reformy edukacyjne w Indiach Brytyjskich, język angielski w Indiach, Kompania Wschodnioindyjska,
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this work is representation of the influence of 19th century british educational reforms on Indian society in colonized areas of India. It contains a comparison of the Indian traditional pre- British methods of teaching with the English educational system introduced in the age of the enlightenment. The main aim of the work is to investigate the reasons for the changes in educational field. What the main question stands for: does the introducing of British education to India in the nineteenth century affect nowadays the Indian society? The work includes the first chapter of a description of British educational reforms introduced in colonized Indian areas. It presents educational activities of the British Government and the British East India Company. The next chapter focuses on the characteristics of traditional Indian education. Moreover, the pedagogical texts of the former Indian educators and methods of teaching are listed. It also defined the intellectual trend, in which the British were in the 19th century and their educational plans for colonized areas. The last chapter is devoted to various reactions of Indian society to British educational reforms introduced in the nineteenth century and also the current opinions connected with that subject.

Tematem nieniejszej pracy jest omówienie wpływu reform edukacyjnych wprowadzonych przez Brytyjczyków na skolonizowanych obszarch Indii w XIX wieku na społeczeństwo indyjskie. Zawiera porównanie tradycyjnego indyjskiego systemu nauczania sprzed ery brytyjskiej z wprowadzonym w XIX wieku angielskim systemem nauczania. Praca miała na celu zbadanie charakteru przyczyn zaistniałych zmian. Głównym pytaniem jest : czy skutki wprowadzenia brytyjskiej edukacji do Indii w XIX wieku są odczuwalne współcześnie w społeczeństwie indyjskim. Praca zawiera w pierwszym rozdziale opis brytyjskich reform edukacyjnych wprowadzonych na skolonizowanych indyjskich obszarach. Przedstawione są w niej działania edukacyjne rządu brytyjskiego oraz Brytyjskiej Kompanii Wschodnioindyjskiej. W kolejnym rozdziale została przedstawiona charakterystyka tradycyjnego indyjskiego wychowania. Ponadto wymienione zostały teksty pedagogiczne ówczesnych indyjskich pedagogów oraz metody nauczania. Określony w nim został również nurt myślowy, w którym znajdowali się Brytyjczycy w XIX wieku oraz ich zamierzenia edukacyjne względem kolonizowanych obszarów.Ostatni rozdział poświęcony jest reakcjom społeczeństwa indyjskiego na brytyjskie reformy edukacyjne. Praca zawiera także analizę dzisiejszej opinii społecznej na ten temat.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies