Tytuł pozycji:
Loneliness towards the fifth estate. Helplessness of the user in the face of the excess of public relations content from the perspective of managing the PR agency. Case study.
Celem pracy jest zbadanie postaw pracowników agencji PR wobec problemu nadmiaru treści public relations i ewolucji strategii agencji wobec tych zmian. Analizie poddano reakcję użytkowników na treści tworzone przez agencje dla mediów. Na podstawie rozmów z pracownikami organizacji zbadano jej strategię PR w obliczu zmian postaw odbiorców mediów oraz sposobu postrzegania docierających do nich informacji. Problemem badawczym jest określenie, czy i w jaki sposób treści public relations wpływają na kształtowanie się postaw użytkowników wobec mediów w kontekście nadmiaru przekazów public relations. Praca składa się z rozdziałów teoretycznych poświęconych treściom medialnym, teorii organizacji oraz metodologii w kontekście zarządzania humanistycznego, w tym roli metafory w naukach o zarządzaniu. Badanie pracowników agencji public relations w ramach studium przypadku przeprowadzono metodą wywiadu pogłębionego. Pytania badawcze podzielono na trzy sfery dotyczące: problemu nadmiaru treści public relations, aktywności agencji oraz postaw użytkowników. Wnioski sformułowano w świetle zebranej literatury przedmiotu oraz na podstawie wyników badania.
The aim of the work is to examine the attitudes of PR agency employees in the face of the problem of the overload of public relations content and the evolution of the agency's strategy towards these changes. The analysis of users' reactions to content created by agencies for the media was analyzed.On the basis of interviews with the employees of the organization, its PR strategy was examined in the face of changes in media recipients' attitudes and in the perception of information reaching them. The research problem is to determine whether and how the content of public relations influences the shaping of attitudes of users towards the media in the context of information overload.The work consists of theoretical sections devoted to media content, organization theory and methodology in the context of humanistic management, including the role of metaphors in management sciences. The examination of employees of public relations agencies as part of a case study was conducted using the in-depth interview method. Research questions were divided into three areas: the problem of the overload of public relations content, agency activity and user attitudes. The conclusions were formulated on the basis of collected literature and on the results of the study.