Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola etykiety w zarządzaniu wizerunkiem medialnym polityka

Tytuł:
Rola etykiety w zarządzaniu wizerunkiem medialnym polityka
"The role of etiquette in politicians image management"
Autorzy:
Dyba, Zuzanna
Słowa kluczowe:
ETIQUETTE – DIPLOMACY - HUMANITIES MANAGEMENT - IMAGE MANAGEMENT – IMAGE
ETYKIETA – DYPLOMACJA - ZARZĄDZANIE HUMANISTYCZNE - ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM - WIZERUNEK
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy jest omówienie roli i znaczenia etykiety jako czynnika kreującego wizerunek państwa i osób jego reprezentujących. Na potrzeby pracy przyjęto tezę,iż etykieta dyplomatyczna pełni istotną rolę w zarządzaniu wizerunkiem medialnym polityków. W celu jej potwierdzenia, podczas przeprowadzania zogniskowanego wywiadu fokusowego postawiono pytania badawcze, dotyczące tego jaką rolę w zarządzaniu wizerunkiem medialnym odgrywa etykieta, jaki wpływ ma wizerunek osób publicznych na reprezentowane przez nie organizacje i kraje, a także kto jest odpowiedzialny za zarządzanie wizerunkiem polityków i dyplomatów.Oprócz zogniskowanego wywiadu grupowego na potrzeby niniejszej pracy przeprowadzono analizę zawartości przekazów medialnych. Autorka skupiła się na definicji wizerunku i jego wieloaspektowości, w oparciu o literaturę z dziedziny zarządzania oraz pozycje z dziedziny PR i marketingu. Ujęcie tematu zarządzania wizerunkiem medialnym z uwzględnieniem roli etykiety wpisuje się w nurt zarządzania humanistycznego i ma nowatorski charakter. W literaturze brakuje bowiem ujęcia podejmowanej przez autorkę tematyki z uwzględnieniem znaczenia etykiety i protokołu dyplomatycznego.

The present thesis adresses issues concerning media image management and the role of etiquette in such type of image management.The main aim of the work is to indicate etiquette as one of the main factors in the process of creating and maintaining media image. This study aims primarily to answer following research questions:What is the role of etiquette in media image management? What is the impact of public figures' media image on organizations and countries they represent? And who handles responsibility for politics' and diplomates' image management?This work focuses on the definition of image and its comprehensiveness, as well as typology of image and the media image dimensions. Furthermore, the paper specifies matters concerning diplomatic protocol and its internal rules. Reaserch conducted by the author, i.e. qualitative research, is closely tied to the humanities management. Especially, for the purposes of this thesis, the author conducted focus group interwieves and the analysis of the media coverage content. The thesis is based both on the management literature and on PR and marketing literature, with its Polish and international authors.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies