Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Gra słowna w reklamie z perspektywy Teorii Relewancji

Tytuł:
Gra słowna w reklamie z perspektywy Teorii Relewancji
Puns in advertising from the perspective of the Relevance Theory
Autorzy:
Pasamonik, Dominika
Słowa kluczowe:
Relevance Theory, implicature, explicature, context, pun, advertising
Teoria Relewancji, implikatura, eksplikatura, kontekst, gra słowna, reklama
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem tej pracy jest użycie gry słownej w sloganach reklamowych. Zostały one zbadane z perspektywy Teorii Relewancji. Praca podzielona jest na dwie części – teoretyczną i praktyczną. Pierwsza część poświęcona jest odpowiednio pojęciu gry słownej i narzędziom potrzebnym do jej pragmatycznej analizy. W rozdziale pierwszym poruszone zostały kwestie definicji gry słownej, jej rodzajów oraz jej użycia w języku reklamy. Rozdział drugi zajmuje się pojęciami teorii relewancji, implikatury, eksplikatury wraz z pięcioma pragmatycznymi procesami wzbogacającymi oraz kontekstu. W części praktycznej przeprowadzona została analiza wybranych sloganów reklamowych i zawartej w nich gry słownej.

This thesis deals with the use of puns in commercial slogans from the perspective of Relevance Theory. This thesis is divided into three chapters – two theoretical and one analytical. The first chapter deals with the notion of pun, including the definition, its types and its use in the advertising discourse. Chapter 2 focuses upon the pragmatic tools used in the analysis. It deals with Grice’s theory of conversational implicature and the basic assumptions of the Relevance Theory - the two principles of relevance, the notion of implicature and explicature from the relevance-theoretic point of view, along with the five pragmatic enrichment processes and lastly, context and the relevance-theoretic view on puns. In the last chapter ten selected commercial slogans containing puns were analysed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies