Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Association of innovative climate and creativity with passion and engagement - comparison of public and non-public school teachers

Tytuł:
Association of innovative climate and creativity with passion and engagement - comparison of public and non-public school teachers
Związek innowacyjnego klimatu i kreatywności z pasją i zaangażowaniem - porównanie nauczycieli szkół publicznych i niepublicznych
Autorzy:
Oporek, Agnieszka
Słowa kluczowe:
model wymagania-zasoby pracy, innowacyjny klimat, kreatywność, pasja, zaangażowanie, nauczyciele
The Job Demands-Resources Model, innovative climate, creativiti, passion, engagement, teachers
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this study, a group of 193 primary school teachers was studied. The results were analyzed taking into account the type of institution: public or non-public. Based on the Job Demands-Resources model and the suggestions of the previous studies’ authors, the own model was constructed. It describes the relationship of innovative climate and creativity with passion and work engagement. The hypotheses assumed a higher level of variables tested in non-public schools. The positive and independent from the type of school correlations were expected. The statistical analysis was carried out with the chi-square, t-student tests and the Pearson's r. A higher level of the analyzed variables in public institutions was found. Not all relationships were confirmed, nevertheless, a positive correlation of work engagement with innovative climate and creativity as well as innovative climate and passion has been demonstrated. The strength of existing correlations was greater in non-public schools.

W niniejszej pracy badano grupę 193 nauczycieli szkoły podstawowej. Analizowano wyniki uwzględniając typ placówki: publiczny lub niepubliczny. W oparciu o założenia teoretyczne modelu Wymagania-Zasoby Pracy oraz sugestie autorów poprzednich badań skonstruowano model własny. Opisuje on związek innowacyjnego klimatu i kreatywności z pasją i zaangażowaniem w pracę. Postawione hipotezy zakładały wyższy poziom badanych zmiennych w szkołach niepublicznych. Oczekiwano, że zachodzące miedzy nimi korelacje będą dodatnie, a siła korelacji będzie niezależna od typu szkoły. Analizę statystyczną przeprowadzono testem chi kwadrat i t-studenta oraz sprawdzono korelacje między zmiennymi posługując się r Pearsona. Na podstawie otrzymanych wyników stwierdzono, przeciwnie do przypuszczeń, wyższy poziom analizowanych zmiennych w placówkach publicznych. Nie potwierdzono wszystkich związków zakładanych w testowanym modelu. Niemniej wykazano dodatnią korelację zaangażowania w pracę z innowacyjnym klimatem i kreatywnością oraz innowacyjnego klimatu i pasji. Siła istniejących korelacji była większa w szkołach niepublicznych w porównaniu do szkół publicznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies