Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Znaczenie udziału dzieci i młodzieży w wieku szkolnym w krajowych kampaniach i programach społecznych kształtujących prawidłowe spożycie płynów.

Tytuł:
Znaczenie udziału dzieci i młodzieży w wieku szkolnym w krajowych kampaniach i programach społecznych kształtujących prawidłowe spożycie płynów.
The importance of the participation of children and youth in school age in national campaigns and social programs shaping the correct intake of fluid
Autorzy:
Podborska, Lila
Słowa kluczowe:
kampanie społeczne, programy społeczne, spożycie płynów, dzieci i młodzież, Polska
social campaigns,social programs,fluid intake,children and youth,Poland
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wprowadzenie: Kampanie i programy społeczne na temat zdrowego odżywiania są ważną częścią polityki zdrowotnej ze względu na swój szeroki zakres działań, który wpływa na zmianę zachowań żywieniowych młodszych dzieci.Cel pracy: Celem niniejszej pracy była ocena znaczenia udziału w wybranych kampaniach i programach społecznych dotyczących spożycia wybranych źródeł płynów na zmianę zachowań żywieniowych wśród dzieci i młodzieży w wieku szkolnym w Polsce. Metoda: Metoda badawcza zastosowana w pracy to przegląd piśmiennictwa. Kampanie i programy społeczne były poszukiwane w przeglądarce internetowej Google na podstawie kryteriów takich jak: grupa odbiorców - dzieci i młodzież w wieku szkolnym, uwzględniały spożycie płynów tj. wody, soków, musów oraz mleka i jego przetworów, a także warzyw i owoców, były realizowane na terenie Polski w latach 2008-2018 oraz finansowane z pieniędzy publicznych. Założone kryteria spełniło 8 kampanii i programów społecznych, które krótko przedstawiono w pracy. W ocenie wpływu udziału wybranych kampanii/programów społecznych na zachowania żywieniowe dzieci i młodzieży przedstawiono odszukane w Google Scholar raporty lub publikacje z przeprowadzonej ewaluacji i badań. Cztery dotyczyły bezpośrednio kampanii i programów opisanych w pracy, pozostała część opisywała inne badania dotyczące nawyków żywieniowych dzieci w wieku szkolnym w powiązaniu z prowadzoną edukacją żywieniową. Spośród wybranych kampanii i programów społecznych jedynie cztery z nich (Owoce warzywa w szkole, Mleko w szkole, Nowy program dla szkół, 5 porcji warzyw owoców lub soku) uwzględniły wpływ udziału w kampaniach i programach społecznych na zmianę nawyków żywieniowych dzieci i młodzieży. Wniosek: Programy i kampanie społeczne wywierają pozytywny wpływ na zachowania żywieniowe dzieci i młodzieży w wieku szkolnym, jednak należy nadal kontynuować działania edukacyjne aby utrwalić korzystne nawyki.

BackgroundCampaigns and social programs about healthy eating are an important part of health policy because of its wide range of activities that affect the change in the nutritional behavior of younger children.Aim:The aim of this study was to assess the importance of participation in selected campaigns and social programs regarding the consumption of selected fluid sources for changing nutritional behaviors among schoolchildren and youth in PolandMethodThe research method used in the work is a review of the literature. Social campaigns and programs were searched for in the Google web browser on the basis of criteria such as: the group of recipients - children and adolescents at school age, included the intake of fluids, i.e. water, juices, mousses and milk and its products, as well as vegetables and fruits, were implemented in Poland in 2008-2018 and financed from public money. The assumed criteria met 8 campaigns and social programs, which were briefly presented at work. In the assessment of the impact of selected campaigns / social programs on the nutritional behavior of children and adolescents, reports or publications from the conducted evaluation and research were presented to Google Scholar. Four of them directly concerned the campaigns and programs described in the paper, the rest described other studies on the eating habits of school-age children in connection with the nutritional education. Of the selected campaigns and social programs, only four of them (Fruit vegetables at school, school milk, New school program, 5 fruit vegetable or juice portions) took into account the impact of participation in the campaigns and social programs of schoolchildren and young people on changing their eating habits .Conclusion: Social programs and campaigns exert a positive influence on the nutritional behavior of children and adolescents at school age, however, educational activities should be continued to consolidate habits

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies